محمد بن سلمان عامل کسری بودجه ۸۰۰ میلیادری در عربستان

HxCuovFnسعود بن سیف النصر نوه ملک سعود بن عبدالعزیز پادشاه اسبق عربستان ضمن بیان دلایل واقعی کسری بودجه بزرگ عربستان، از پیشنهادهای مالی و پیام های تهدیدآمیزی پرده برداشت که برای سکوت درباره فساد محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت خبری العهد لبنان با نقل پیام های توئیتری سعود (نوه شاه اسبق سعودی ها) از قول وی نوشت: این سفیه (محمد بن سلمان)، کشور را به مزرعه شخصی خودش تبدیل کرده و افرادی از بین اطرافیان و کارگزاران خود را در سمت های عالی رتبه منصوب کرده است.

سعود توضیح داد که وزرای منصوب شده در دوره جدید، همگی از خواص و اطرافیان محمد بن سلمان هستند و در فعالیت های مالی و پرونده معاملات املاک دخالت دارند. از جمله این افراد وزیر مسکن و وزیر صحت است که به رتبه مشاور ارتقا یافت.

وی اشاره کرد که احمد الخطیب قبل از اینکه به وزارت صحت انتقال پیدا کند به عنوان رییس شرکت جدوی فعالیت می کرد. شرکت جدوی جزو دارایی های سفیه (محمد بن سلمان) به شمار می آید. وی پس از برکناری از منصب خود، به سمت بالاتری گماشته شد تا فعالیت های سفیه را در بازار سهام شخصا پیگیری کند.

نوه ملک سعود تصریح کرد که شرکت جدوی بازار سهام را بازیچه خود کرده و شورای بازار سرمایه نیز از این مساله باخبر است اما هیچ کدام از آنها جرات اعتراض به این شرکت را ندارد چون این شرکت در اختیار سفیه می باشد.

سعود افزود: به خاطر برائت ذمه و هوشیار ساختن کشور و مردم و خانواده، نسبت به خطرهای سیاسی و اقتصادی اقداماتی که سفیه به عنوان کارشناس و رییس شورای اقتصاد انجام می دهد هشدار می دهم.

سعود افزود: جهت اطلاع می گویم، کسری بودجه ای که قرار بود از ۱۴۵ میلیارد ریال بیشتر نشود هم اکنون به میزان ۵۰۰ میلیارد رسیده و زمان اعلام بودجه آینده ممکن است تا حد ۸۰۰ میلیارد ریال نیز افزایش پیدا کند. علت این کسری بزرگ فقط سقوط قیمت نفت نیست بلکه اشتباهات اقتصادی و معامله های هنگفت سلاح و هزینه های جنگ و دزدی های دیگری است که توسط سفیه در حال انجام است.

وی گفت: باید همه بدانند که اقدامات سفیه (محمد بن سلمان) برای غارت بودجه و ثروت های کشور متوقف نشده و قرار نیست متوقف شود. وی می خواهد با فشار بیشتر بر شهروندان، کسری بودجه کنونی را جبران کند و به همین منظور یک سری مصوبات در حال آماده سازی است که شامل افزایش چهار برابری قیمت سوخت و حذف یارانه برق و افزایش مبلغ فاکتورها و اقدامات سختگیرانه تر دیگر می شود.

وی خاطرنشان کرد که افزایش قیمت سوخت به معنی افزایش قیمت کالا و خدمات نیز هست و به این ترتیب هزینه های زندگی به میزان چند برابر افزایش خواهد یافت.

سعود اشاره کرد: یکی از اقداماتی که به درخواست سفیه در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد فروش سهام دولت در شرکت های دولتی است که منجر به موج تازه ای از افت شدید سهام خواهد شد.

وی افزود: به این ترتیب مشکلاتی همچون بیکاری و حقوق پایین و مشکل مسکن و پایین بودن خدمات که مردم هم اکنون با آن مواجه هستند در آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سعود در پایان اظهار داشت: پیام هایی از اطرافیان سفیه به من رسیده و تهدید به زندانی شدن کرده و یا پیشنهاد معامله به من داده تا از بیعت با امیر احمد بن عبدالعزیز دست بردارم، به آنها می گویم کور خوانده اند. امیر احمد پدر ما تنها کسی است که شایسته حکمرانی است و پرونده سفید و درخشانی دارد، نه مثل شما که پرونده تان آلوده و سیاه است، و ان شاء الله در آینده و به کوری چشم شما حکومت را در دست خواهد گرفت.

وی افزود: صراحتا اعلام می کنم هرچقدر دشمنی و فساد را بیشتر کنید جزییات رسواکننده بیشتری را افشا خواهم کرد و دیگر توئیتر هم جوابگوی رسوایی های شما نیست.

Author

About Author