محمد بدیع، رهبر ارشد اخوان مصر بازداشت شد

پس از مدت‌ها فرار و مخفی شدن، تلویزیون دولتی مصر خبر داده که محمد بدیع، رهبر گروه اخوان‌‌المسلمین، بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر اخوان در آپارتمانی در شهرک نصر قاهره، در نزدیکی میدان رابعه العدویه بازداشت شده است.

میدان رابعه عدویه در هفته‌های گذشته، تجمعگاه اصلی هواداران محمد مرسی بوده است.

حکم بازداشت محمد بدیع در نخستین جمعه پس از سرنگونی دولت محمد مرسی در مصر و هنگامی صادر شده بود که او با حضور بین هواداران اخوان المسلمین آنها را به ادامه تظاهرات و مقاومت تا زمان آزادی محمد مرسی و بازگشت او به مقام ریاست جمهوری مصر فراخواند.

او به دلیل این سخنرانی به “تحریک به آشوب و خشونت” متهم شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

طی این مدت شمار زیادی از اعضای ارشد اخوان المسلمین بازداشت شدند اما آقای بدیع همچنان پنهان بود اما هر از گاهی در جمع هوادارانش ظاهر می‌‌شد.

گفته می‌شود که رهبر اخوان که نفوذ بسیاری بر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر داشت، از مهمترین افرادی بود که باعث شد تا جریان اخوان حاضر نشود بر سر راه میانه‌ای با ارتش و دولت موقت برای گذار مصر از بحران به توافق برسد.

او که پس از قدرت گیری اخوان عملاً خود را گم کرده بود، در درگیری‌های چند روز گذشته قاهره پسر ۳۸ ساله خود را هم از دست داد تا از جمله افرادی باشد که تاوان سنگینی به خاطر ماندن در میدان‌های شهر قاهره داده است.

علاوه بر بدیع، ده‌ها تن از رهبران اصلی و میدانی اخوان در طول روزهای گذشته در خیابان‌های مختلف قاهره و دیگر شهرهای این کشور بازداشت شده‌اند و به نظر می‌رسد که دولت موقت قصد دارد که همه این رهبران این جماعت را راهی زندان کند تا بتواند بر شورش‌های خیابانی اخیر غلبه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *