محقق: نتیجه انتخابات پارلمانی قابل قبول نیست

معاون دوم ریاست اجرائیه، انتخابات پارلمانی در حوزه کابل را ناقص و غیر سراسری عنوان کرده و گفت که نتیجه ای چنین انتخاب قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در دیدار با «گیلز لیور» شارژدافیر سفیر بریتانیا در خصوص پروسه صلح، انتخابات آینده ریاست جمهوری و نتایج انتخابات پارلمانی گفتگو کردند.

محقق گفته است که در انتخابات ۲۸ و  ۲۹ میزان در کابل بسیاری از واجدان شرایط به ویژه باشندگان غرب کابل از شرکت در انتخابات باز ماندند و همچنان آرای آنها به دلیل کاستی های کمیسیون در روز انتخابات باطل اعلام شد، که نتیجه چنین انتخابات غیر همگانی از نظر ما قابل قبول نیست.

معاون ریاست اجرائیه همچنان بیان داشت؛ بر اساس نتایج ابتدایی که از سوی کمیسیون اعلام شده است، نمایندگان جامعه هزاره در پارلمان، در تناسب به گذشته به کمتر از نصف تقلیل داده شده و این نتیجه غیر عادلانه است.

کمیسیون انتخابات پس از گذشت ۳ ماه، نتیجه انتخابات پارلمانی حوزه کابل را در حالی اعلام کرده که واکنش های تند احزاب و جریان های سیاسی، کاندیدان، و شمار زیادی از باشندگان کابل را به همراه داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *