محقق: شورشیان قصد حمله به مناطق مرکزی افغانستان را دارند

محقق3محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان می گوید که شورشیان به قصد حمله به مناطق مرکزی افغانستان آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  استاد محمد محقق روز شنبه (۲۷ سرطان) در مراسم نماز عید سعید فطر در غرب کابل از مردم خواست که در برابر توطئه شورشیان بیدار باشند.

آقای محقق گفت که او از دولت خواسته است که نیروی بیشتری در مناطق مرکزی افغانستان “هزاره جات” مستقر کند.

به باور محقق تعداد نیروهای امنیتی که در مناطق هزاره جات مستقر هستند برای تامین امنیت ساکنان محل کافی نیست و مردم در کنار این نیروها از مناطق شان در برابر حملات دشمن دفاع کنند.

روز گذشته، عطا محمد نور والی بلخ اعلام کرد که ائتلاف تازه ای از سه حزب جمعیت اسلامی، جنبش ملی اسلامی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در برابر طالبان تشکیل داده است.

جنرال دوستم نیز هشدار داده است که اگر لازم باشد او به خط مقدم جبهه علیه طالبان قرار خواهد گرفت.

محمد محقق امروز از مردم خواست که وحدت و یکپارچگی شان را در برابر تحولات اخیر حفظ کنند.

او گفت: “تحولاتی که در ماه‌های اخیر پیش آمده توجه دشمن کم کم به طرف مردم هزاره جات شده است بنا براین ما باید استوار و حوصله مند و قوی باشیم تا به محض این که ضرر متوجه ما شد شکسته نشویم و داد و فریاد نکنیم.”

پس از حادثه جلریز، حمله طالبان به پوسته های امنیتی در ولسوالی دای چوپان ولایت ارزگان که همه قربانیان این دو حادثه از قوم هزاره بودند، این نگرانی بین مردم ایجاد شده است که دسیسه ای در کار بوده است.

رهبران قوم هزاره نیز به شدت از بی توجهی دولت در برابر این حوادث انتقاد کرده اند.

Author

About Author