محقق در پاسخ به مسلمیار : وقتی که هزاران تن در مساجد کشته شدند، این آدم سکوت کرده است

فصل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا و بعضی از این سناتوران این روزها در پیوند به حرف‌های استاد محمد محقق معاون ریاست اجراییه افغانستان که در اجلاس بیداری اسلامی مجمع جهانی محبان اهل بیت و مساله تکفیری ها گفته بود واکنش‌های تندی داشت و این واکنش‌ها بیشتر به کینه می‌ماند تا به اظهار نظر یک مقام مسئول در مجلس سنا؛ این در حالیست که مجلس سنا این روزها بیشتر به بلند گوی ارگ مبدل شده است.

بخاطری که فرمان‌های غیر قانون را که رییس جمهور صادر می‌کند پارلمان آنرا رد می‌کند ولی مجلس سنا به آن مهر تایید می‌گذار؛ اگر مسلمیار رییس این مجلس این‌قدر در فکر افغانستان است چرا بخاطر امنیت در این کشور کار نمی‌کند، چرا در پیوند به بمباردها آمریکایی در کندز که باعث کشته شدن تعداد زیاد از هموطنان ما شد خاموش بود که حتی فرمانده نیروهای حمایت قاطع از این کار خود معدزت خواست اما مسلمیار هیچ واکنشی نشان نداد.

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا به اظهارات محقق واکنش تندی نشان داد و مطرح شدن چنین اظهارات از زبان یک مقام ارشد دولتی شرم آور است.»
او، چنین اظهارات ایستاد شدن در برابر ملت خواند و تاکید ورزید که مردم افغانستان هیچ گاهی نمی‌خواهند که وارد جنگ در کشور دیگری شوند.
رییس مجلس سنا یاد آور شد که با توجه به این اظهارات آقای محقق، حکومت افغانستان باید با او برخورد قانونی نماید.
مسلم یار خاطر نشان کرد که اظهارات تازه محقق مشوق گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در کشور است تا برعلیه یک قشر خاص مردم افغانستان دست به انجام عملیات تروریستی بزنند.»

این در حالیست که گروه تروریستی داعش در افغانستان ظاهرن وجود ندارد بیرق‌های سفید سیاه شده است و چطور رییس مجلس سنا می‌تواند استاد محقق را و قوم هزاره را تهدید به حملات تروریستی توسط داعش و گروه طالبان بکند.

همچنان استاد محقق در برابر سخنان رییس مجلس سنا واکنش نشان داد و گفت  از گپ‌های مسلمیار بوی جنگ داخلی می آید و اینها همان کسانی هستند که جنگ دهه ۷۰ در کشور را داغ کردند و متهم هستند که در موتر خود انتحاری را به پارلمان برده اند. گپ مسلمیار هیچ ربطی به من ندارد و با هر شعار یا فکری که دارد کینه ای که در برابر هزاره ها دارد را تبارز می دهد و ما به او کاری نداریم.

استاد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، درخصوص ارتباط اظهارات خود در تهران و افزایش حملات بر مساجد در افغانستان نیز گفت: دو سال است که ده ها مسجد در کشور هدف قرار گرفتند، در جلال آباد توسط ماین مردم را کشتند و مساجد را نابود کردند، در انفجار های مساجد کابل از باقرالعلوم گرفته تا امام زمان پل خشتی و امام زمان خیرخانه و تا دهمزنگ، سخی و مزار و هرات بیشتر از یک و نیم هزار نفر کشته شدند، آیا این انفجارها تاثیر حرف های من بوده است؟ اینها دو سال است که آدم می کشند .

وی، اظهارات رییس مجلس سنا را تبارگرایانه و داعش گرایانه خواند و اظهار کرد: همین کسانیکه از داعش حمایت کرد اند، آیا دیده اید که حمله به مسجدی را محکوم کرده باشند، وقتی که هزاران تن در مساجد کشته شدند، این آدم سکوت کرده است و حالا به من می گوید که چرا گفتی داعش بد است؟ اگر بد نیست پس چه هست؟

این مقام ارشد حکومت تصریح کرد: در مقابل طالب ایستادیم، در برابر تجاوزات خارجی ایستادگی کردیم و در برابر داعش نیز می ایستیم، ما مرده نیستیم که هر کس ما را بکشد و برده هم نیستیم و فکر نکنند که ما هزاره صد سال پیش هستیم! دنیا عوض شده است و مردم بیدار شده اند و از حق خود دفاع می کنند. برخی فقط می خواهند که هزاره برده باشد اما ما بردگی نمی کنیم و مسلمیار هر نیتی که دارد به خودش مربوط است.

استاد محقق با بیان اینکه حلقاتی می خواهند که هزاره برده باشد اظهار کرد: «اگر اینطور نیست پس معنای حرف های مسلمیار چیست؟ من معاون صدر اعظم افغانستان هستم و اظهار نظر کردم که خوب شد که حکومت داعش سقوط کرد اما یک نفر از رده پایین تر از من انتقاد می کند که چرا این حرف را زدم؛ خوب کردم که گفتم.»

وی افزود: آنها می خواهند که دهه ۷۰ را بر سر هزاره ها تکرار کنند. مسلمیار درباره ۲ هزار نفری که در مساجد کشته شده است، اظهار نظری نکرده و درباره داعش نیز حرفی ندارد و از وقتی که من سقوط حکومت داعش را تبریک گفتم، غم وی را گرفته است!

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *