محدودیت های شدید گشت و گذار در روزهای عید فطر

برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، محدودیت های جدی گشت و گذار در ایام عید سعید فطر در شهر کابل وضع می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد یعقوب حیدری والی کابل در نشست خبری امروز (اول جوزا) اظهار داشت که هرگونه مهمانی رفتن و مراسم در سه روز عید فطر، ممنوع بوده و با متخلفین هم با قاطعیت برخورد می شود.

به گفته وی، این تصمیم از سوی کمیته مبارزه با کرونا گرفته شده و مورد تائید کابینه نیز قرار گرفته است که بر اساس آن، محدودیت جدی و شدید در روزهای عید وضع می شود.

یعقوبی تاکید کرد که تدابیر جدی‌ از ساعت پنج صبح روز اول عید وضع می‌ شود و با توجه به آن، از هر نوع تردد وسایط و افراد در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

بر همین اساس، والی کابل از شهروندان پایتخت خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری داشته و از گشت و گذار خودداری کنند تا سرگردان نشوند.

وی همچنین اظهار داشت که تمام رفت‌ و آمدها از شهر کابل به ولسوالی ‌ها و برعکس آن در روزهای عید ممنوع است.

از سویی هم، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که با توجه به روزهای کرونایی و تشدید خشونت ها، تدابیر جدی از سوی نیروهای امنیتی برای روزهای عید گرفته شده است.

وی گفت: «ارگان های امنیتی از نزدیک با شورای علمای افغانستان بالای موضوعات امنیتی کار کرده اند.»

آرین با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ رودررو شکست خورده و در تلاش برای عملی کردن برنامه هایشان است؛ اما تدابیر جدی در شهر و نقاط مختلف کابل روی دست گرفته شده است.

در حالی محدودیت گشت‌ و گذار در کابل برای سه روز عید فطر گرفته می شود که بعد از چند دوره قرنطین، مردم در پایتخت به این موضوع بی توجه بوده و در روزهای اخیر هم هیچ نشانی از قرنطین در شهر دیده نمی شود.

همچنین، بر اساس اعلام وزارت صحت عامه، کابل در حال حاضر بالاترین میزان مبتلایان به کرونا را دارد و در روزهای اخیز نیز افزایش بی رویه ای داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *