محدودیت اطلاع رسانی در بغلان

vlcsnap-29479شماری از مسئولان رسانه ها، مسولان حقوق بشر در زون شمالشرق و فعالان مدنی در بغلان از وضع شدن محدودیت بالای رسانه ها و ندادن اطلاعات از سوی مسئولان حکومتی در این ولایت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان ندادن اطلاعات از سوی مسئولان حکومتی به رسانه ها را خفه کردن گلوی اطلاع رسانی در ولایت بغلان عنوان کردند.

این افراد طی کنفرانس مطبوعاتی در ولایت بغلان از حکومت خواستند که این محدودیت را در راه اطلاع رسانی به مردم برداشته و به تماس خبرنگادان پاسخ بگویند.

شیرمحمد جهش مسئول یکی از تلویزیون های خصوصی در بغلان گفت: ” زمانیکه خبرنگاران ما بخاطر دریافت اطلاعات به مقام های دولتی تماس میگیرند و از آنان خواستار معلومات در مورد رویداد ها می شوند، آنان از دادن اطلاعات خود داری می کنند و یا هم به تماس های خبرنگاران پاسخ نمی دهند”.

احمدشاه بختیار یکی از فعالان مدنی در بغلان دادن اطلاعات دقیق و تازه را به خبرنگاران وظیفه دولت دانسته و از وضع شدن محدودیت بر بالای رسانه ها درین ولایت نگرانی کرد.

این درحالیست که هم اکنون در بخش های از ولایت بغلان طالبان مسلح حضور دارند و بر علاوه موجودیت این گروه، افراد مسلح غیر مسوول نیز باعث بروز مشکلات میشوند.

Author

About Author