محاکمه شیخ عیسی قاسم برای چهارمین بار به تعویق افتاد

بعد از آنکه دولت بحرین، امروز را به دلیل محاکمه شیخ عیسی قاسم و مظاهره شیعیان این کشور حالت اضطرار اعلام کرد، به دلیل کاهش تنش ها و فروکش کردن خشم مردم، دادگاه شیخ عیسی را برای چهارمین بار به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه های بحرین نگاشته اند که رژیم آل خلیفه تصمیم داشت که امروز (۲۴حوت) شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محاکمه کند؛ اما حضور گسترده مردم در اعتراض به این اقدام، مانع از آن شده و محاکمه وی به ۱۸ثور سال آینده موکول شد.

این چهارمین باری است که رژیم آل خلیفه درپی اعتراض های شدید مردم بحرین به بازداشت غیرقانونی و محاکمه ناعادلانه شیخ عیسی قاسم زمان برپایی دادگاه را به زمان دیگری موکول می کند.

دادگاه جنایی بزرگ بحرین پس از آنکه یک بار تاریخ محاکمه شیخ عیسی قاسم را ۲۴ دلو اعلام کرده بود، در اطلاعیه های دیگری زمان برپایی این دادگاه را به ۹ و ۲۴ حوت و هم اکنون نیز برای چهارمین بار به ۱۸ ثور ۱۳۹۶ به تعویق انداخت.

وزارت امور داخله بحرین ۲۰ جون ۲۰۱۶ تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرد که این موضوع با واکنش های شدید مردم بحرین و نیز شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی مواجه شد.

گفتنی است که رژیم آل خلیفه از ترس خشم مردم معترض علیه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور با استقرار انبوه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف بحرین از جمله منطقه تحت محاصره الدراز بار دیگر محاکمه شیخ قاسم را به تاخیر انداخت.

این در حالی است که وزارت داخله بحرین امروز را همزمان با محاکمه شیخ عیسی قاسم و ۱۴ مارچ (۲۴حوت) سالروز یورش «سپر جزیره» به بحرین که از آن به عنوان اشغال بحرین توسط عربستان سعودی یاد می ‌شود، وضعیت اضطراری و آماده ‌باش نیروهای امنیتی در سراسر کشور اعلام کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *