مجلس وحدت مسلمین پاکستان سه روز عزای عمومی اعلام کرد

علامه راجا ناصر عباس جعفریعلامه راجا ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به کشتار بی‌رحمانه شیعیان در منطقه پاراچنار پاکستان ۳ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی “لشکر جهنگوی” مسئولیت شهادت ۲۵ شیعه در انفجار تروریستی در منطقه مرزی پاکستان با افغانستان را به عهده گرفته است.

بر اثر انفجار قوی در منطقه شیعه نشین پاراچنار دست‌کم ۲۵ شیعه شهید و بیش از ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند.

علی بن سفیان، سخنگوی لشکر جهنگوی العالمی با ارسال پیام الکترونیکی به رسانه‌های پاکستانی اظهار داشت که گروه لشکر جهنگوی به خاطر جنگ علیه داعش در سوریه، شیعیان را هدف قرار می‌دهد.

روز یکشنبه در ازدحام بازار پاراچنار گروه‌ تروریستی لشکر جهنگوی با انفجار بمب شیعیان این منطقه را هدف قرار داد.

بر اساس اعلام منابع، نیروهای امنیتی پاکستان تاکنون ۲ مظنون را در رابطه با این حادثه بازداشت کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.

«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان که برای شرکت در مراسم افتتاحیه خط لوله گاز «تاپی» در ترکمنستان به‌سر می‌برد، با محکوم کردن این حمله با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

پاراچنار شهر مرکزی «کرم ایجنسی» یکی از هفت مناطق قبایلی پاکستان هم مرز با افغانستان است.

پاراچنار حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نیروهای امنیتی پاکستان پس از درگیری‌های سالهای گذشته مردم این منطقه با تحریک طالبان در جاده‌های این منطقه پاسگاه‌هایی ساخته بودند اما باوجود همه اقدامات امنیتی این چندمین انفجار تروریستی در منطقه پاراچنار است.

Author

About Author