مجلس امریکا به طرح منع فروش سلاح به عربستان رای منفی داد

مجلس سنای امریکا به قانون منع فروش سلاح به عربستان سعودی به مبلغ یک میلیارد و ۱۵ میلیون دالر رای منفی داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، قانون منع فروش سلاح به عربستان با گرفتن ۷۱ رای موافق و ۲۷ رای مخالف لغو گردید.

“میچ مکانل” رهبر اکثریت در مجلس سنای امریکا اعلام کرده بود با هر تلاشی که مانع اجرای قرار داد نظامی یک میلیارد و ۱۵ میلیون دالر بین واشنگتن و ریاض گردد مخالفت می کند.

مکانل در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: عربستان از سال های طولانی برای امریکا از جمله همپیمانان خوب بوده است و باید این روابط با ریاض تا جایی که امکان دارد حفظ گردد.

چهار عضو مجلس سنای امریکا “راندپل” و “مایک لی” دو عضو جمهوریخواه و “کریس مرفی” و “ال فرانکن” دو عضو دموکرات پیش نویس قطعنامه ای را برای توقف فروش تانک های “آبرامز” و دیگر تجهیزات نظامی امریکا به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دالر به عربستان سعودی، را پیشنهاد کردند.

براساس این گزارش، دولت بارک اوباما در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود در دوران ائتلاف ۷۱ ساله ریاض با واشنگتن بیشترین مبلغ فروش تسلیحات که برابر به یک میلیارد و ۱۵ میلیون دالر می باشد را پیشنهاد کرده است.

اخیرا فروش تسلیحات واشنگتن به ریاض مورد انتقاد های شدید گروه های حقوق بشر و تعدادی از اعضای کنگره قرار گرفته است، زیرا حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن منجر به کشته شدن صد ها غیر نظامی گردیده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *