مجرمین خشونت علیه زنان شامل عفو نمی شوند

هیچ محکوم و مجرم قضایای خشونت علیه زنان از «فرامین عفو و تخفیف ریاست جمهوری» مستفید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی امروز (۱۰دلو) طی نشست خبری در رابطه به «خشونت علیه زنان» بیان داشت که دادستانی کل در امر رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان اراده قاطع و جدی دارد تا از یک طرف زنان متضرر به حقوق شان برسند و از سویی هم مجرمین به پنجه قانون سپرده شوند.

رسولی با بیان اینکه هیچ کدام از مجرمین و محکومین قضایای خشونت علیه زنان شامل فرامین عفو و تخفیف ریاست جمهوری نمی شود، بیان داشت که لوی سارنوالی در جریان سال روان به ۲۷۰۱ قضیه خشونت علیه زنان رسیدگی کرده است و قضایایی که تحت کار است از سوی مسوولین به جدیت بررسی می شود.

او همچنان افزود که به اساس ابتکار دادستانی کل در ۳۴ ولایت واحدهای اختصاصی جمع آوری آمار قضایای خشونت علیه زنان ایجاد شده که در ۳۲ ولایت توسط زنان مدیریت می شود.

طبق گفته های وی، لوی سارنوالی ضمن رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان، حضور زنان را در این نهاد از ۳ درصد به ۲۲ درصد رسانده است.

وی همچنان تصریح کرد که تا ۲ سال پیش صرف یک زن در دادستانی کل ایفای وظیفه می کرد و در حال حاضر ۱۳ زن به شمول یک معاون مشغول کار اند.

در همین حال گزارش ها حاکی از آن است که آمار خشونت، قتل های ناموسی و خشونت علیه زنان در ماه های اخیر در بسیاری از ولایت ها افزایش یافته است به طوریکه چندی پیش گزارش شد که در یک ماه اخر در ولایت فاریاب ۹ مورد قتل ناموسی به ثبت رسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *