مجددی، رییس کمیسیون حل منازعه کوچی و ده نشین شد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، حضرت صبغت الله مجددی یکی از رهبران جهادی و رییس جمهور سابق کشور را به عنوان رییس کمیسیون حل منازعات میان کوچی ها و ده نشین، تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اقدام رییس جمهور در پیوند به مشکلاتی که اخیرا در مربوطات ولایت میدان ورک بین اهالی ده نشین و کوچی ها تبارز کرده، صورت گرفته است.

آقای غنی امروز دو شنبه (۸  سرطان)  حضرت صبغت الله مجددی را به حیث رییس کمیسیون حل منازعات معرفی نموده است.

محمد اشرف غنی از حضرت صبغت الله مجددی خواسته است برای حل منازعات کوچی و ده نشین در اسرع وقت اقدام نماید.

همچنین محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، منازعه ی کوچی ها و ده نشین را معضل بزرگ خوانده و تاکید است به جای این که طی این سال ها برای آن یک راه حل اساسی و بنیادی جستجو شود، این معضل سال به سال بزرگتر شده است.

او گفته است که بعضی از حلقات در داخل از این مسئله سوء استفاده کرده و بر گسترش آن دامن می زنند. مخالفین دولت  نیز به نفع خود از این معضل استفاده سوء می نمایند.

گفتنی است کمیسیون حل منازعات متشکل از ۵۷  نفرعضو است که از میان علما، متنفذین ، محاسن سفیدان و بزرگان قومی ولایات مختلف انتخاب شده اند.

این کمیسیون دارای چهار کمیته در بخش های؛ تثبیت خسارات،  تثبیت علفچرها،  اسکان و کمیته بررسی اسناد مالکیت می باشد.

همچنان قرار است برای انتخاب رییس دار الانشاء ، معاونین و روسای کمیته ها جلسه بعدی کمیسیون در روزهای آینده دایر گردد.

محمد حنیف اتمر  مشاور  امنیت ملی، عبدالعلی محمدی مشاورحقوقی رییس جمهور و اکرم خپلواک نماینده خاص رئیس جمهوردر امور سیاسی در جلسه معرفی صبغت الله مجددی اشتراک کردند و از تعهد حکومت نسبت به حل این معضل سخن گفتند.

Author

About Author