متهمان قضیه پغمان، فردا به دار آویخته می شوند

دادستانی کل افغانستان (لوی سارنوالی) اعلام کرده است که متهمان تجاوز گروهی بر چهار زن در ولسوالی پغمان ولایت کابل، فردا چهارشنبه (۱۶ میزان) به دار آویخته می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آخرین دادگاه بررسی پرونده های هفت تن از متهمان حادثه پغمان، پنج تن از آنان را محکوم اعدام کرد و دو نفر  دیگر را به بیست سال زندان محکوم کرد.

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان یک روز مانده به ختم دور کاریش در ارگ ریاست جمهوری، حکم اعدام پنج تن از متمهان حادثه پغمان را امضا کرد.

در همین حال دادستنانی کل کشور، اعلام کرده است که این افراد، فردا روز چهارشنبه ۱۶ میزان در ملاعام به دار آویخته می شوند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز در یک نشست خبری با تائید این خبرگفت: قرار است پنج تن از متهمان قضیه پغمان فردا چهارشنبه اعدام شوند.

تا کنون محل دقیق به دار آویختن این افراد مشخص نشده اما گفته می شود متهمان در محوطه زندان پلچرخی کابل اعدام می شوند.

متهمان حدود دو ماه قبل با استفاده لباس پولیس ملی، ساعت ۹:۰۰ شب ۴ موتر را در راه پغمان- قرغه متوقف و به یک باغ انتقال داده بود که پس از گرفتن اموال و جواهرات آنان، بر چهار زن از جمله یک دختر ۱۸ ساله تجاوز جنسی کردند.

مقام های پولیس کابل می گویند که در این رویداد، ۱۰ تن دخیل بوده اند که ۷ تن از آنان را دستگیر نموده و در تلاش دستگیری۳ تن دیگر از آنها هستند.

این در حالی است که سازمان عفو بین المللی (امنستی انترنشنل) از دکتر اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان خواسته که حکم اعدام عاملین حادثه پغمان را لغو کند.

سازمان عفو بین الملل می گوید که محاکمه عاملین حادثه ی پغمان مملو از تناقض گویی ها، ادعای اعمال شکنجه و دخالت های سیاسی بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *