مبارزه با مواد مخدر عامل رشد اقتصادی افغانستان و ایران

13866618_1135615706499548_1335630475_nمعین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله کشور در نشست والیان مرزی افغانستان و ایران، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان را در رشد اقتصادی دو کشور مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بازمحمد احمدی، در دیدار با والیان مرزی دو کشور اظهار داشت که ایران تکیه گاه مطمئنی برای رشد اقتصادی و تثبیت امنیت افغانستان است.

وی افزود که مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر در سطح ۲ کشور نه تنها باعث رشد اقتصادی و خوشبختی برای مردم آنها می شود که در امنیت جهان هم موثر است.

احمدی گفت که بر این اساس اراده ما در همکاری های دو جانبه با جمهوری اسلامی، شروع از چابهار است اما پایان آن توسعه سراسری و همه جانبه همکاری های اقتصادی و فرهنگی است.

وی گفت: رهبران دو کشور هم با درک این واقعیت و سابقه دوستی و همراهی های گذشته تاکنون، مصمم هستند زمینه های همکاری مشترک را فراهم کرده و راهکارهای توسعه این مناسبات را در عمل جست و جو و اجرا کنند.

معین وزارت امور داخله نشست والیان مرزی را بستری مناسب برای توسعه همکاری ها و رشد اقتصادی دو کشور دانست.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته و زمینه سرمایه گذاری و تجارت مشترک، بازار ترانزیتی موجود و جغرافیای خاص افغانستان، امروز فضا برای توسعه این همکاری ها بویژه با ایران فراهم است.

وی با بیان اینکه دولت افغانستان آماده هرگونه همکاری صادقانه با ایران است، اظهار کرد که ایجاد ظرفیت و افزایش توان در کمرگ و مقابله با قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مبارزه با ترور و جنایت از برنامه های اصلی دولت افغانستان است.

نشست والیان مرزی افغانستان و ایران روز شنبه در مشهد ایران برگزار شده بود

Author

About Author