مبارزه با تروریسم، نیازمند کمک دوامدار بین المللی

Mohammad Masoom Stanekzai speaks during an interview in Kabul December 31, 2012. REUTERS/Mohammad Ismail

Mohammad Masoom Stanekzai speaks during an interview in Kabul December 31, 2012. REUTERS/Mohammad Ismailسرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در نشست وزرای دفاع ناتو، مبارزه با تروریسم در افغانستان را نیازمند کمک دوامدار کشورهای عضو این سازمان دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست وزرای دفاع ناتو، شام دیروز به میزبانی آلمان در شهر برلین برگزار شد و سرپرست وزیر دفاع کشور خواستار کمک و همکاری طولانی مدت کشورهای عضو ناتو شد.

وی اظهار داشت که تروریسم تنها در افغانستان نه و در تمام کشورهای جهان در حال رشد بوده و حملات اخیر تروریستی در فرانسه این ادعا را ثابت کرد.

معصوم استانکزی، با اشاره به گسترش فعالیت های تروریسم در جهان، خطاب به وزرای دفاع ناتو افزود که مبارزه با این پدیده نیاز جدی به همکاری بین المللی دارد.

سرپرست وزارت دفاع کشور همچنین بیان داشت که نیروهای امنیتی افغانستان به تنهایی توان مبارزه با تروریسم را ندارد و برای موفقیت در این راه، نیازمند کمک های بین المللی است.

وی ثبات جهان و منطقه را به ثبات در افغانستان ارتباط داده و اظهار داشت که برای رسیدن به این ثبات، همکاری عضو ناتو مورد ضرورت است.

در همین رابطه، واشنگتن پست نگاشته است که وزاری دفاع ناتو وعده کردند که یک سال دیگر ماموریت آموزشی و حضور نیروهای شان در افغانستان را تمدید خواهند کرد.

Author

About Author