مبارزه با تروریزم و مواد مخدر از الویت های کاری شانگهای

 سازمان همکاری های شانگهای  مقابله با تروریزم  و مواد مخدر را در اولویت های  کاری خویش قرار دادند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کشور های  عضو سازمان همکاری های  شانگهای مقابله مشترک با تروریزم ، افراطیت و مواد مخدر را از اولویت کاری خود دانسته اند.

عبدالهادییف وزیر خارجه قرغزستان در پایان جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اعلام داشت که در جریان جلسه گفته شد که در مناسبات بین المللی پروسه های جدی رخ میدهند که بر واقعیت های معاصر سیاسی و اقتصادی اثرات بجا میگذارد.

به گفته وی، در مرحله اول وظیفه مقابله موثر متحدانه با تهدیدهای امنیتی، تامین رشد پایدار اجتماعی – اقتصادی در ساحه سازمان همکاری شانگهای مطرح می باشد.

به گفته موصوف، وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نگرانی عمیق شان را از اوضاع در شرق نزدیک و افریقای شمالی ابراز داشتند و خواستار ” دستیابی بر صلح، ثبات و ترقی در این منطقه بر بنیاد اصول حقوق بین الملل شدند”.

وی گفت: سازمان همکاری شانگهای خواستار تشکل جمهوری اسلامی افغانستان به مثابه دولت مستقل صلح امیز بی طرف، عاری از ترورزیم و جنایات مواد مخدر می باشند”.

قابل یاداوری است که سازمان همکاری شانگهای – سازمان منطقوی بین المللی است که در ان روسیه، چین، قزاقستان، قرغزستان، تاجکستان و ازبکستان عضوریت دارند و ایران، پاکستان، هند، منگولیا و افغانستان در ان موقف ناظر دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *