مبارزات دور دوم انتخابات آغاز شد

بر اساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، مبارزات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مبارزات انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از امروز (پنجشنبه اول جوزا) بین ۲ نامزد پیشتاز دور اول آغاز شد.

در این مبارزات “عبدالله عبدالله” و “اشرف‎غنی احمدزی” ۲ نامزد پیشتاز انتخابات دور اول ریاست جمهوری افغانستان برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری به مدت ۲۱ روز برنامه‎های کاری خود را به ملت این کشور ارائه می‎کنند.

قرار است تاریخ ۲۲ و ۲۳ جوزا  برای ۴۸ ساعت “حالت سکوت” انتخاباتی در افغانستان به وجود آمده و پس از آن در تاریخ ۲۴ جوزا انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان برگزار شود.

بر اساس این تقویم، در تاریخ ۲۴ جوزا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و از ۲۵ جوزا تا ۳۱ این ماه تمام تعرفه‎های انتخاباتی از مراکز رأی‎گیری به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال داده خواهد شد.

از ۲۵ جوزا تا ۷ سرطان آرای نامزدهای ریاست جمهوری این کشور شمارش شده و در ۱۱ این ماه نتایج مقدماتی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

در این تقویم همچنین آمده است که نامزدهای ریاست جمهوری در این دور می‎توانند در تاریخ ۱۲ و ۱۳ ماه سرطان شکایت‎های انتخاباتی خود را در کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی درج کنند تا این کمیسیون به آنها از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ این ماه رسیدگی کند.

قرار است کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی در تاریخ ۲۵ جوزا نتیجه رسیدگی‎ به شکایت‎های انتخاباتی را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد.

نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ ۳۱ سرطان اعلام شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *