مامور ویژه سازمان ملل خواستار تحریم ارتش میانمار شد

مامور ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از ممانعت مقام های میانمار برای ورود به خاک این کشور خواستار تحریم رهبران ارتش میانمار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، « یانگی هی لی» در گفت و گو تلفنی با رویترز تصریح کرد: اطمینان ندارم ارتش میانمار زیر فشار جدی جوامع بین المللی قرار داشته باشد.

مامور ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد با اعلام این خبر که مقام های میانمار اجازه ورود وی به این کشور در ماه جنوری را نمی دهند، افزود: این تصمیم دولت میانمار مرا می‎ترساند، من نسبت به این موضوع ناامید هستم، و ننگ آور است که میانمار می خواهد از این رویه پیروی کند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرد: همکاری نکردن مقام های میانماری، نشان می دهد، اتفاقی وحشتناک در ولایت راخین و دیگر مناطق این کشور در حال وقوع است.

لی در مارچ گذشته خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب درباره تجاوزهای مقام های میانماری علیه مسلمانان روهینگیا شد، اقدامی که خیلی زود موافقت ۴۷ کشور شورای حقوق بشر را گرفت و یک هیات بین المللی مستقل در این باره تشکیل شد، اما مسئولان میانماری اجازه ورود اعضای این هیات به کشورشان را ندادند.

ارتش تحت حمایت دولت میانمار امسال بطور سازمان یافته با اعمال خشونت و سیاست های سرکوبگرانه، کشتار و تجاوز مستمر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، بیش از یکهزار تن از آنها را کشت و سبب آوارگی ۶۵۰ هزار تن دیگر از ایالت راخین به بنگلادش شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *