مارین لوپن: آلمان پناهجویان را برای “برده‌داری” جذب میکند

606x340_230516در شرایطی که آلمان از هزاران پناهجو استقبال می‌کند و صنایع آن تلاش دارند تا افراد تازه‌ وارد را به عنوان نیروی کار جذب کنند، اقدام برلین برای کنار گذاشتن مقررات اتحادیه اروپا با انتقاد شدید مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه روبرو شده است که آلمان را به جذب “برده” متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تلاش آلمان برای باز کردن درها به روی پناهجویان و همچنین طرح‌هایی برای اسکان مجدد آنها در سراسر اتحادیه اروپا با انتقادهای شدیدی از سوی شماری از سیاستمداران از جمله مارین لوپن روبرو شده است و وی آلمان را به تحمیل سیاست مهاجرت خود بر اتحادیه اروپا متهم کرده است.

رهبر جبهه ملی فرانسه با امتناع از پذیرفتن این مساله که انگیزه آلمان خیرخواهانه است، در سخنانی در مارسی تصریح کرد: آلمان احتمالا گمان می‌کند که جمعیت‌اش رو به کاهش است و احتمالا به دنبال کاهش دستمزدها و ادامه جذب برده از طریق مهاجرت گسترده است. سیاستمداران اروپایی در حال بهره‌برداری از افراد فقیری هستند که برای رسیدن به اروپا از مدیترانه گذشته‌اند.

وی افزود: آنها از مرگ و میر مهاجران در این سفر که از سوی مافیا سازماندهی می‌شود، بهره‌برداری می‌کنند و تصاویری را نشان می‌دهند تا وجدان اروپایی‌ها را به درد آورند و آنها را مجبور کنند تا شرایط کنونی را بپذیرند.

لوپن در ادامه انتقادهای خود سیاست‌های آلمان را که به گفته آن، سیاست کل اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به باد انتقاد گرفت و گفت: آلمان نه تنها به دنبال سلطه بر اقتصاد ما است بلکه می‌خواهد ما را وادار کند که صدها هزار پناهجوی دیگر را بپذیریم.

در پی چند روز هرج و مرج و بی‌ثباتی، هزاران تن از مهاجران که عمدتا سوری هستند، با اتوبوس از مجارستان و اتریش به ایستگاه‌ قطار برده شده و به آلمان فرستاده شدند؛ این اقدام پس از آن انجام شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حل بحران آوارگان به توافق اولیه دست یافتند و “مقررات دوبلین” را موقتا کنار گذاشتند.

به گفته مقام‌های مونیخ، تا یکشنبه شب حدود ۱۱ هزار پناهجو وارد آلمان شدند. آلمان در ماه اگوست بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو را راه داد و حدود ۸۰۰ هزار تن مجموعا در سال جاری میلادی پذیرش می‌شوند که چهار برابر بیشتر از سال گذشته است.

Author

About Author