مارتین دیمپسی: با خروج همه سربازان امریکایی از افغانستان مخالفم

جنرال مارتین دیمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا مخالفت خود مبنی بر خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای دیمپسی روز گذشته وارد کابل شد و سپس با حامدکرزی دیدار و در یک کنفرانس  خبری حضور یافت.

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: با خروج همه سربازانش از افغانستان مخالف است و در بارهء “گزینهء صفر” با او مشوره نشده است.

وی گفت “از من کسی نخواسته تا گزینهء صفر را آماده بسازم. گزینهء صفر را پیشنهاد نمی کنم. بناءً کدام گزینهء صفر وجود ندارد اما امکان دارد که بلاخره نتیجه گزینهء صفر باشد زیرا ما تنها در صورتی اینجا مانده می توانیم که از ما خواسته شود”.

آقای دیمپسی می گوید، ایالات متحده نیرو های افغان را آن قدر تقویت خواهد کرد که خود بتوانند از کشور خود به حیث یک افغانستان واحد دفاع کنند.

او گفت، در دیدار با حامد کرزی به او اطمینان داده است که واشنگتن به تقویت نیرو های امنیتی افغان به شمول قوای هوایی افغانستان، متعهد است.

به نقل از آزدای، مارتین دیمپسی اخرین مهلت امضای پیمان امنیتی میان امریکا و افغانستان را ماه اکتوبر سال جاری اعلام کرده و گفته است با این توافقنامه روشن خواهد ساخت که آیا سربازان امریکایی فراتر از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی خواهند ماند یا خیر.

هم اکنون مذاکرات روی توافقنامهء امنیتی میان کابل و واشنگتن  به حالت تعلیق است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *