ماجرای قتل اسامه بن لادن از زبان یک نیروی دریایی امریکا

رابرت اونیل عضو نیروی دریایی امریکا عامل کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده و جزئیات حمله تیم ویژه این عملیات در ابیت آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱ را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رابرت اونیل عضو سابق نیروی دریایی امریکا که در بیش از ۴۰۰ عملیات مجزا شرکت کرده و کارنامه برجسته اش را با نوشتن کتاب “نیروی عملیات” آغاز کرد.

این عضو نیروی دریایی امریکا در کتاب تحت عنوان “نیروی عملیات” جزئیات جدیدی را درباره عملیات کشته شدن اسامه بن لادن روایت کرده است.

اونیل در این کتاب می نویسد در چارچوب گروه ضربت در هنگام بازرسی ساختمان سه طبقه محل زندگی بن لادن در ابیت آباد پاکستان، پشت سر دوستانش حرکت می کرد. زمانی که به طبقه بالا رسیدند درگیری میان آنها و خالد پسر اسامه بن لادن درگرفت که در نتیجه خالد از ناحیه صورت هدف قرار گرفت.

اونیل ادامه داد: پس از آنکه به همراه نیروی شناسایی تیم به طبقه سوم رفتیم و وارد اتاق خواب بن لادن شدیم نیروی شناسایی مذکور بی درنگ دو زن را به رگبار بست. وی گمان می کرد آنها کمربند انتحاری بر تن دارند.

این عضو نیروی دریایی امریکا افزود: پس از آنکه با بن لادن که در یک اتاق تاریک ساختمان به همراه کم سن ترین همسرش مخفی شده بود روبرو شدم به وی شلیک کردم که در نتیجه آن، سرش شکافت. اما برای اطمینان از مرگش، یک تیر دیگر به سرش شلیک کردم.

ساختمان محل اختفای اسامه بن لادن

با وجود بحث و جدل های فراوان درباره اینکه چه کسی تیر خلاص را به بن لادن زده است، انیل تأکید می کند که وی شخصا این کار را کرده است.

در کتاب “نیروی عملیات” همچنین آمده است اعضای گروه تلاش می کردند دو بخش سر بن لادن را کنار هم قرار دهند تا با آن عکس بگیرند. همچنین اعضای این تیم عملیات به طور نوبتی به جسد بن لادن شلیک کردند که در نتیجه بیش از ۱۰۰ جای گلوله در جسد بن لادن برجای مانده بود.

به نوشته این کتاب، بعد از بازگرداندن جسد بن لادن برای تحقیق کامل درباره اطمینان از هویتش، با استفاده از کشتی جنگی امریکایی کارل وینسون CVN-70 برای دفن به دریای عرب فرستاده شد.

در دوم ماه می ۲۰۱۱ در منطقه ای در دریای عرب، چند افسر ارتش امریکا متون دینی از پیش تعیین شده ای خواندند و جسد بن لادن را به دریا انداختند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *