لیست پیشنهادی کابل به اسلام آباد

13940519_201350_376_پرچم-پاکستان-افغانستان

مقامات افغان یک لیست ۱۰ نفره از برخی رهبران با نفوذ شورشیان طالب را در اختیار مقامات پاکستان قرار داده‌اند تا براساس آن این افراد در روند مذاکرات احتمالی در اسلام آباد شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یکی از مقامات افغان که از گرفتن نامش خودداری کرده است می گوید: چین، پاکستان و آمریکا در چهارمین نشست گروه چهارجانبه مذاکرات صلح در ۲۳ فبروری سالجاری میلادی، طالبان افغان را برای شرکت در مذاکرات احتمالی در اوایل ماه مارچ میلادی دعوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: دولت کابل با ارائه لیستی از اسلام‌ آباد خواسته تا این افراد وابسته به طالبان افغان برای شرکت در مذاکرات صلح شرکت نمایند.

این مقام افغان به رادیو آزادی گفت: این ۱۰ رهبر طالبان افغان نفوذ زیادی در این گروه دارند و شرکت آن‌ها سبب پیشرفت در روند صلح خواهد شد.

منبع در ادامه اظهار داشت: ۱۰ رهبر طالبان افغان از گروه‌های مختلف این گروه و شبکه حقانی هستند و مقامات کابل از اسلام‌آباد خواسته تا آن‌ها را برای شرکت در مذاکرات احتمالی به دور میز مذاکرات بیاورد.

در همین حال «نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر است که آنان از برنامۀ صلح آگاهی ندارند و پیش‌شرط‌ هایشان در مورد گفتگوهای صلح تغییر نکرده‌است.

Author

About Author