لیبرمن خواستار عذرخواهی و استعفای نتانیاهو شد

IMG19560057“آویگدور لیبرمن ـ رهبر حزب “اسرائیل بیتنو” ـ و وزیر خارجه سابق اسرائیل خواستار عذرخواهی نتانیاهو از مردم و استعفای وی از نخست‌وزیری به دلیل بی‌لیاقتی و بالا گرفتن معضلات اوضاع امنیتی و اقتصادی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روزنامه­ یدیعوت آحارونوت، آویگدور لیبرمن در صفحه­ شخصی فیس­بوک خود نوشت: “وقتی دقیقاً در شب سال نو یهودی یک شهرک‌نشین یهودی کشته می‌شود و در ایام عیدهای سال نو یهودی، ناآرامی همه جا را فرا می‌گیرد و در مسجدالاقصی تنش و درگیری وجود دارد و ترس از واکنش حماس به بازداشت اداری مجدد محمد علان می شود، می بایست سکوهای سامانه “گنبد آهنین” در اشدود از نو نصب شوند و اسرائیلی‌ها در واکنش به این حوادث که همگی در فاصله‌ی اولین روز از سال نو یهودی و روز عید غفران اتفاق می‌افتد، این سئوال را از نخست‌وزیر مطرح کنند که “امنیت ما کجاست؟ و اموال و دارایی‌های اقتصادی ما کجا رفتند؟ آبروی بر باد رفته ما را در جامعه جهانی چه کسی بازمی گرداند؟ شما که توان مقابله با تهدیدهای حماس و حزب الله را ندارید چگونه می خواهید با ایران بجنگید؟ آیا شما توان بازدارندگی ایران در فناوری هسته ای را دارید؟”

لیبرمن در ادامه افزود: “نخست‌وزیر باید از همه­ شهروندان اسرائیل و به ویژه آن‌هایی که به وی رأی داده‌اند به دلیل وعده­های دروغین خود مبنی بر حفظ و توسعه­ امنیت و توجه به اقتصاد عذر­خواهی کند و پس از آن از سمتش کناره‌گیری کند.”

وی در ادامه افزود: ” اقداماتی که نتانیاهو علیه رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌دهد اشتباهی آشکار است. اختلاف‌نظر داشتن با آمریکا اشکالی ندارد ولی نباید همه‌‎ جهان را در این اختلاف مشارکت داد و آن را در رسانه‌ها مطرح کرد. این سیاست نتانیاهو و موضع­گیری‌های او علیه رئیس‌جمهور آمریکا میزان انزوای اسرائیل را در جهان نشان داد. ما همه شرکای سیاسی خود را از دست داده ایم. نخست وزیر اسرائیل در نزد مردم اروپا و مردم جهان منفور است. “

وی با اشاره به توان حماس در تولید و پرتاب موشک و ناتوانی رژیم در مقابله با توان موشکی حماس، نتانیاهو را متهم به پرداخت پول به حماس برای برقراری آتش‌بس کرده و گفته بود: “دولت برای برقراری آتش‌بس موقت در جنوب با پرداخت پول سکوت می‌خرد. آنها توان جنگ با حماس را ندارند و با صرف کردن مقادیر زیادی پول حماس را آرام کردند.”

Author

About Author