لیبی خواستار لغو تحریم تسلیحاتی شد

وزیر امور خارجه لیبی روز چهارشنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تحریم تسلیحاتی اعمال شده

وزیر امور خارجه لیبی روز چهارشنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه این کشور را به منظور مبارزه بهتر با تروریست‌ها ‌ها لغو کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد الدایری در نشست شورای امنیت درباره لیبی گفت: لیبی نیاز دارد جامعه بین الملل عزم خود را برای کمک به تقویت توانایی نظامی ملی ما ثابت کند و این کار با لغو تحریم تسلیحاتی امکان پذیر است تا ارتش ما بتواند برای مبارزه با تروریسم تجهیزات و سلاح دریافت کند.

وی تاکید کرد لیبی بر خلاف آنچه که مقامات مصری بعد از اقدام داعش به قتل مسیحیان مصری (قبطی‌ها) بیان کردند مداخله خارجی را خواستار نیست.

الدایری گفت: از مصر خواسته‌ایم به حملات هوایی خود علیه داعش ادامه دهد.

وی افزود: اهتمام سازمان ملل متحد به لیبی به حد اهتمامی که درباره عراق و سوریه دارد نمی‌رسد.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه مصر، گروه کشورهای عربی در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده‌اند که در آن لغو محدودیت تحویل سلاح به دولت مورد تایید بین المللی گنجانده نشده است.

در همین حال «مارک لیال گرانت»، سفیر انگلیس قبل از نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران اعلام کرد «تا این لحظه هیچ پیشنهاد رسمی مطرح نشده است.»

چند عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره لغو این تحریم به ویژه به علت احتمال افتادن سلاح‌ها به دست گروه‌های افراطی و تشدید مناقشه تردید دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *