لوی درستیز وزارت دفاع: به زودی عملیات پاکسازی در فاریاب و سرپل آغاز می شود

عملیات بغلانمسؤلان در وزارت دفاع ملی کشور از راه اندازی عملیات تصفیوی زود هنگام در ولایت های سرپل و فاریاب خبر میدهند.

دگرجنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی که در راس یک هیات بلند پایه نظامی به ولایت بغلان آمده است، می گوید بمنظور پاکسازی ولسوالی کوهستانات سرپل، منطقه قرایی ولایت فاریاب و عقب زدن تحرکات طالبان مسلح در ولسوالی گرزیوان فاریاب به زودی عملیات های تصفیوی را راه اندازی می کنند.

این مقام بلند پایه نظامی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار خاورمیانه در بغلان گفت که به زودترین فرصت طالبان مسلح را ازین مناطق نابود و امنیت را درین ساحات تامین می سازند، اما وی از دادن جزییات بیشتر درین زمینه خود داری کرده است.

طی سه روز گذشته ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب شاهد درگیری های سنگین میان طالبان مسلح و نظامیان افغان است که در آن گفته می شود تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

به گفته مقام های امنیتی فاریاب از آغاز حملات تهاجمی طالبان مسلح بالای پاسگاه های امنیتی در گرزیوان ۴۰ طالب مسلح بشمول ۳ فرمانده مشهور آنان کشته شده و ۵ عضو دیگر این گروه زخمی شده اند.

به گفته این مقام ها چهار سرباز خیزش مردمی نیز درین درگیری های کشته شده اند.

صبغت الله سیلاب نماینده مردم گرزیوان در شورای ولایتی فاریاب پیش ازین از شکننده بودن وضعیت درین ولسوالی ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته آقای سیلاب طالبان مسلح با تجدید نیرو و حملات گسترده در پی سقوط دادن این ولسوالی هستند.

اما سید آقا اندرابی فرماند پولیس فاریاب می گوید نیروهای امنیتی درین ولایت توان عقب زدن هرگونه حملات تهاجمی طالبان مسلح را دارا هستند.

به گفته وی درین درگیری ها به طالبان مسلح تلفات سنگینی وارد شده است.

گفته می شود پس از سقوط منطقه قرایی بدست طالبان مسلح، ولسوالی گرزیوان بیشتر نا آرام شده است و طالبان مسلح در سه روز گذشته با حملات گسترده شان تلاش دارند که این ولسوالی را سقوط دهند.

روز گذشته مقام های بلندپایه از وزارت های دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی در رأس یک هیأت به ولایت بغلان به هدف بررسی از وضعیت امنیتی ولایات شمال و شمالشرقی سفر کرده اند.

Author

About Author