لورا بوش: رییس جمهور آتی آمریکا باید به مسایل زنان در افغانستان اهمیت دهد

Laura Bushلورا بوش با اشاره ضمنی به تمایل خود برای پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، وی می‌خواهد کسی را به عنوان رئیس جمهور آتی آمریکا ببیند که به مسائل زنان در افغانستان اهمیت دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه تلگراف، لورا بوش ۶۹ ساله، همسر جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در حاشیه اجلاس زنان نیویورک گفت، وی ترجیح می‌دهد کسی به غیر از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شود.

در طول این اجلاس سه روزه وی در کتابش درباره زنان افغانستان که توسط موسسه جورج دبلیو بوش منتشر کرده است، سخنرانی کرد.

وی گفت: من می‌خواهم رئیس جمهور بعدی هر کسی که باشد، به مساله زنان در افغانستان و ادامه سیاست‌های آمریکا اهمیت دهد. ما آنچه را که متعهد شده‌ایم برای آمریکا انجام بدهیم، ادامه خواهیم داد.

بوش اضافه کرد: من می‌خواهم کسی بر سر کار آید که به تاریخ ما اهمیت دهد.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمان عهده داری وزارت خارجه، چهار بار به افغانستان سفر کرده بود. وی حتی یادداشت کوتاهی در صفحه اول کتاب لورا بوش نوشته است.

کلینتون در این یادداشت نوشته است: در طول یک دهه گذشته لورا بوش یکی از متحدان و مدافعان زنان در افغانستان بوده است. وی در مسیری حرکت می‌کند که صدای زنان افغان شنیده شود.

تد کروز، دیگر نامزد جمهوری خواه تاکنون به غیر از مبارزه با تروریسم هیچ مساله‌ دیگری را درباره افغانستان مطرح نکرده است.

اگرچه لورا بوش تمایل خود را به پیروزی نامزد دموکرات بیان کرده اما از اشاره مستقیم به یک کاندیدای به خصوص اجتناب کرده است.

هنوز کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون درباره این اظهارات بیانیه‌ای صادر نکرده است.

علاوه بر لورا بوش، نانسی ریگان، همسر رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در زمان حیاتش با ابراز تمایل ضمنی به پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات گفته بود: اکنون زمان آن است که یک زن به عنوان رئیس جمهور کشورمان بر سر کار آید.

Author

About Author