لغو عضویت نماینده‌گان غیرحاضر

غیبت شمار زیادی از نماینده‌گان مجلس یکی از مشکلات عمده و چالش‌های جدی بر سر راه فعالیت این نهاد به حساب می‌رفته و شماری از فیصله‌ها از تصویب بازمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرانجام مجلس نماینده‌گان در نشست امروز (۲۱حمل) تصمیم گرفت که عضویت نماینده‌گانی که بیشتر از ۲۰ روز غیبت مسلسل دارند، لغو شود.

عبدالقادر زازی وطندوست منشی مجلس نماینده‌گان در این نشست اظهار داشت که هیئت اداری، به دنبال شکایت‌ها از غیبت دایمی نماینده‌گان و با در نظرداشت مواد ۷۳ و ۱۱۹ اصول وظایف داخلی، تصمیم اتخاذ کرده است که عضویت نماینده‌گانی با غیرحاضری متوالی به تعلیق درآید.

به گفته وی، بعد از این، معاش نماینده‌گان بر اساس حاضرى حواله مى‌شود و کسانى که بدون عذر موجه، یک روز هم غیرحاضر باشد، معاش و امتیازات آن روز وی کسر می‌شود.

غلام حسین ناصری، نماینده مردم بامیان در مجلس نماینده‌گان نیز در حمایت از این تصمیم هیئت اداری، گفت که باید نام نماینده‌گان غیرحاضر باید به صورت روشن و واضح اعلام شود.

محمدنذیر احمدزى، منشی دوم مجلس نیز گفت که این فیصله، بالاى تمام اعضاى مجلس به صورت یکسان عملى خواهد شد.

وی افزود که حاضرى نماینده‌گان، در نشست عمومى و در کمیسیون‌های مربوطه کنترول مى‌شود.

غیابت متوالی نماینده‌گان از جمله مشکلاتی است که بارها مورد انتقاد مردم قرار گرفته؛ اما در این بین هستند نماینده‌گانی که تنها در مراسم و نشست‌هایی استیضاح وزیران حضور می‌یابند.

این در حالى است که پیش از این، هیئت اداری مجلس بارها اعلام کرده بود که در مورد نماینده‌گان غیرحاضر تصمیم جدی گرفته می‌شود؛ اما بارها این تصمیم عملی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *