لغو تابعیت سه نامزدوزیر کابینه جدید

وزارت امور خارجه از لغو تابیعت سه تن از نامزدوزیران کابینه حکومت وحد ملی خبر داده اند.

وزارت امور خارجه از لغو تابیعت سه تن از نامزدوزیران کابینه حکومت وحد ملی خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته مقامات وزارت امورخارجه، صلاح‌الدین ربانی، نامزد وزارت امور خارجه، نورالحق علومی نامزد وزارت امور داخله و سید سعادت منصور نادری، نامزد وزارت کار و امور اجتماعی تابیعیت‌شان لغو شده‌است.

گفته میشود تایید لغو تابیعت این سه نامزد از سفارت‌خانه‌های کشورهایی که تابیعت آن را داشتند به وزارت خارجه آمده‌ و به وزارت دولت در امور پارلمانی به خاطر تصمیم گیری فرستاده شده است.

برپایۀ گزارش‌های نشرشده، در این میان نورالحق علومی تابیعت کشور هالند و صلاح الدین ربانی و سید سعادت نادری تابعیت کشور انگلستان را داشتند.

این در حالی‌ست که مسئلۀ دوتابیعتی نامزدوزیران، پارلمان را به دوقسمت تقسیم کرده و بخشی از اعضای مجلس نماینده‌گان تصمیم گرفته‌اند تا بر اساس مصوبه یی که صادر نموده‌اند به نامزدوزیران دوتابیعته رای ندهند.

از سویی، بخش دیگر نماینده‌گان در حال حاضر در مخالفت به این تصمیم مجلس می‌گویند که به نامزدوزیران دوتابعیته نیز باید بر اساس شایسته‌گی‌شان رای داده شود.

تا کنون مشخص نیست که پارلمان افغانستان پس از لغو تابعیت این افراد در مورد آنان چی تصمیم خواهد گرفت، اما شماری از نماینده‌گان مجلس می‌گویند که در صورت لغو تابعیت، پارلمان با نامزدان مشکلی نخواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *