لشکر جهنگوی مسئولیت انفجار در پاکستان را بر عهده گرفت

لشکرسخنگوی گروه تروریستی “لشکر جهنگوی” که مقر آن در کویته پاکستان است مسئولیت حمله تروریستی دیروز به جان شیعیان “پاراچنار” را برعهده گرفت و اعلام کرد که این حمله در انتقام از حمله به داعش در “سوریه” است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته در یک بازار شلوغ “لیلامی فروشی” در پاراچنار پاکستان انفجاری رخ داد که در اثر آن دست کم ۲۵ تن از شیعیان به شهادت رسیدند و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال “علی بن سفیان” سخنگوی لشکر جهنگوی با ارسال پیامی به رسانه‌های پاکستانی اظهار داشت که گروه لشکر جهنگوی به خاطر جنگ علیه داعش در سوریه، شیعیان را در پاراچنار هدف قرار داد.

 پس از انفجار دیروز منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی پاکستان تاکنون  ۲ مظنون را در رابطه با این حادثه بازداشت کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که برای شرکت در مراسم افتتاحیه خط لوله گاز «تاپی» در ترکمنستان به‌سر می‌برد، با محکوم کردن این حمله با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

پاراچنار شهر مرکزی «کرم ایجنسی» یکی از هفت مناطق قبایلی پاکستان هم مرز با افغانستان است.

پاراچنار حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نیروهای امنیتی پاکستان پس از درگیری‌های سالهای گذشته مردم این منطقه با تحریک طالبان در جاده‌های این منطقه پاسگاه‌هایی ساخته بودند اما باوجود همه اقدامات امنیتی این چندمین انفجار تروریستی در منطقه پاراچنار است.

Author

About Author