لشکرکشی سیاسی و نظامی، فوتبال را به تعلیق می برد

انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان

به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان، این رشته پرطرفدار ورزشی، تحت الشعاع این روند قرار گرفته و هر روز شاهد اتفاقات مختلفی است.

کرام الدین کریم، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال و هارون پوپل، دو نامزد احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان هستند.

فوتبال یک رشته عام پسند بوده و فدراسیون بین المللی (فیفا) نیز تمام تلاش خود را به کار می برد که این رشته را به دور از سیاست نگه دارد و به همین منظور، وارد شدن سیاست در فوتبال به معنی تعلیق این رشته مردمی از سوی فیفا خواهد بود.

به همین منظور عصر روز چهارشنبه (۴حوت) یکی از کاندیدان انتخابات به فدراسیون فوتبال حاضر شده و فورم لازم برای این روند را خانه پوری کرد.

هارون پوپل به عنوان یکی از رقیبان کرام الدین کریم، با لشکری نظامی و با حمایت شماری از نماینده گان مجلس با تعدادی از وسایط زرهی، سیاسی و نظامی وارد فدراسیون فوتبال شد.

این کاندید انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان برای مدتی تمام سرک های منتهی به فدراسیون فوتبال در مکروریان کهنه شهر کابل را مسدود کرده و نظامیان آماده به شلیک وی نیز در اطراف حضور داشتند.

نماینده گان مجلس نیز که همراه با پوپل آمده بودند در اقدامی بی سابقه و به دور از صلاحیت کاری، پیشنهاد کردند که انتخابات فدراسیون را باید نظارت کنند، اقدامی که از سوی فیفا کاملا غیرقابل قبول بوده و یک اقدام سیاسی پنداشته می شود.

به همین منظور فدراسیون فوتبال افغانستان از فیفا خواهان روشن شدن قضیه انتخابات با حضور سیاسیون شده و انتظار می رود که فدراسیون بین المللی فوتبال نیز امروز، نتیجه بررسی هایش را در اختیار فدارسیون افغانستان قرار دهد.

به اساس تمام شواهد موجود، فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان را به تعویق خواهد انداخت و این امر ثابت می کند که نباید برای حضور در یک کرسی ورزشی از سیاست استفاده کرد.

این امر مورد توجه هر دو نامزد انتخابات باید قرار گیرد؛ هم کرام الدین کریم و هم هارون پوپل باید برای عملی شدن برنامه هایشان در رشته ورزشی فوتبال، سیاست را کنار گذاشته و تنها به رشد این رشته توجه کنند؛ آنهم بدون قدرت های سیاسی و نظامی و لشکرکشی ها.

کرام الدین کریم که در حال حاضر به عنوان رئیس فدارسیون فوتبال ایفای وظیفه می کند، باید بداند که تعلیق فوتبال افغانستان، نکته منفی است و در این راه قدرت های سیاسی اش را در راه فوتبال نکشاند.

در عین حال، ترس از آن وجود دارد که فدراسیون بین المللی فوتبال، تمام فوتبال افغانستان را به حالت تعلیق درآورد؛ نکته ای که می تواند ضربه ای سهمگین بر پیکر فوتبال دوستان و فوتبالیستان این خطه باشد.

به هر حال انتظار می رود که نامزدان برای انتخابات و هر شخصی که بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان تکیه می زند، از سیاسی کردن این رشته پرطرفدار خودداری کند و برای ثبت نام و یا حضور در محیط فدارسیون، به صورت ساده باشد؛ چون با ورزشکاران و اشخاصی سر و کار دارند که هیچ ارتباطی با سیاست ندارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *