لس انجلس تایمز : اوباما امضای پیمان امنیتی را تمدید می کند

خبرگزاری خاورمیانه – افراد نزدیک به اوباما به روزنامه ی لس انجلس تایمز گفته اند :

رییس جمهور امریکا مایل است که ضرب الاجل ایالات متحدهء امریکا را در مورد امضای قرارداد امنیتی دو جانبه با افغانستان تمدید کند.

لس انجلس تایمز نیز آورده است :

با وصف مخالفت قوماندانان امریکایی در افغانستان، حمایت از خروج کامل نیرو های امریکایی از افغانستان در میان مقام های ارشد اداره ی اوباما افزایش یافته است و رییس جمهور اوباما به قرارداد امنیتی دو جانبه با افغانستان متعهد است و می خواهد که پلانگذاری ستراتیژیک از همین اکنون آغاز شود.

امضای این پیمان که سرنوشت هزاران سرباز امریکایی را در افغانستان مشخص می سازد در حالی قرار است تمدید شود که تا حال مقامات ارشد سیاسی – امنیتی واشنگتن به بهانه های مختلف برای اقناع رئیس جمهور کرزی ، وارد کابل شده اند

اوباما از چندین ماه به این طرف هشدار داده است که اگر این قرارداد امنیتی دو جانبه میان کابل و واشنگتن امضا نشود، همه نیرو های امریکایی از افغانستان بیرون خواهند شد.

در پایان روزنامه ی لس انجلس تایمز ابراز داشته است :

شماری از افراد در گیر با مساله ی پیمان امنیتی و دوسیه ی افغانستان، با رییس جمهور کرزی روابط خود را متوقف کرده اند و اکنون مایلند تا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منتظر باشند به این امیدواری که جانشین رییس جمهور کرزی این قرارداد امنیتی را امضا کند و این چیزیست که رییس جمهور کرزی هم تقاضا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *