لاوروف: هدف اصلی روسیه نابودی جبهه النصره در سوریه است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هدف اصلی این کشور در راستای مبارزه باتروریسم در سوریه نابودی کامل گروه تروریستی “جبهه النصره” است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه (۶قوس) در نشست خود با احمد الجربا، رئیس جریان “الغد” سوریه با بیان اینکه نابودی گروه تروریستی “جبهه النصره” در مبارزه با تروریسم در سوریه مساله بسیار مهمی است، تاکید کرد، روسیه منتظر تغییرات مثبت در سوریه است.

لاوروف گفت، مسکو اطلاعاتی پیرامون حمایت خارجی از این گروه تروریستی را در اختیار دارد.

لاوروف با بیان اینکه بخش اصلی نبرد با داعش در سوریه پایان یافته است افزود: مسکو اطلاعاتی پیرامون حمایت خارجی از این گروه تروریستی را در اختیار دارد افزود:

وی تصریح کرد، با وجود اینکه برخی از افراد مسلح از سوریه فرار کرده و تلاش می‌کنند بار دیگر در روسیه تجمع کرده و یا به خارج فرار کنند، اما ضربه سختی به داعش در سوریه وارد آمده و روشن است که درگیری اصلی در این زمینه عملا پایان یافته است.

وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات ملی سوریه تاکید کرد، باید از مخالفان خارجی شرکت کننده در مذاکرات ژنو دعوت کرد تا در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی حضور داشته باشند.

لاوروف تاکید کرد، هدف از  کنفرانس سوچی پایه‌ریزی برای آغاز اصلاح قانون اساسی سوریه است.

وی گفت، مسکو از کنفرانس گفتگوی ملی سوریه میان دولت این کشور و رهبران قبایل به شدت حمایت کرده و برای برگزاری مذاکره مستقیم میان دولت و مخالفان سوریه تلاش می‌کند.

الجربا نیز در این دیدار گفت، مذاکرات ژنو تاثیر گذار بود و امید است که گفتگوهای مستقیم میان دو طرف مذکور صورت گیرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *