لئون پانه‌تا، رییس اسبق سازمان «سیا» : در صورت شکست توافق هسته‌ای جهان دیگر به امریکا اعتماد نخواهد کرد

وزیر دفاع پشین امریکا به حکومت فعلی هشدار داده است که اگر توافق‌نامه «برجام» شکست بخورد کشورهای جهان دیگر به امریکا اعتماد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری «هیل» لئون پانه‌تا رئیس پیشین سازمان سیا و وزیر دفاع اسبق امریکا در نشستی در موسسه هادسون در واشنگتن نسبت به پیامدهای شکست توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت که دیگر پایبندی ایران به توافق را تائید نخواهد کرد، هشدار داد.

پانه‌تا گفت: اگرچه از نظر من توافق هسته‌ای نواقصی دارد، ایران به لحاظ فنی به توافق عمل کرده است.

رئیس پیشین سیا همچنین نسبت به اینکه کنگره باید در این باره تصمیم بگیرد، ابراز نگرانی کرد و گفت که این مسئله قانونگذاران را در شرایطی سخت قرار می‌دهد درحالیکه بهتر است رئیس جمهور و دولت خود باید به این مسائل رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که کنگره راهی برای تقویت اجرای توافق فراهم کند و ادامه اجرای توافق به امریکا این فرصت را می‌دهد تا هم با متحدانمان همکاری کنیم و هم به تلاش برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ادامه دهیم. سپس آنها(ایرانی‌ها) برای گفت‌وگو درباه دیگر مسائل پای میز مذاکره خواهند آمد.

پانه‌تا افزود: البته این کار راحتی نخواهد بود اما تحت هر شرایطی بدترین چیز این است که حرف خود را زیر پا بگذارید.

این در حالی است که امریکا در راهبر جدید خود ایران را متهم کرده است که به توافق‌نامه برجام پابند نبوده است ولی این اظهارات ترامپ واکنش‌های کشورهای اروپایی، روسیه و ایران را به همراه داشت.

همچنان سیاست‌مداران امریکایی نیز این گفته‌های ترامپ را نقد کردند و گفتند که ترامپ با لغو کردن برجام اشتباه جبران ناپذیری را مرتکب می‌شود

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *