کاچینسکی: لهستان قادر به پذیرفتن یک پناهجو هم نیست!

8bfd5d6f6ca3bdab361d4cd9fc5ad199روزنامه نیویوروپ بلجیم، امروز به نقل از رئیس محافظه کار حزب حاکم لهستان خبر داد که این کشور بنا به دلایل امنیتی هیچ پناهجویی را نمی پذیرد.

نیویوروپ نوشت که یاروسلاو کاچینسکی (Jarosław Kaczynski) در برنامه تصویری حزب قانون و عدالت که شنبه از یوتیوب پخش شد گفت که به دلیل آنکه اتحادیه اروپا مکانیزم امنیتی نیاندیشیده، ورشو هیچ پناهجویی را نمی پذیرد. وی افزود که این کشور با پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد جریمه کشورهایی که به سهمیه پناهجویان خود پایبند نیستند مخالفت خواهد کرد.

وی در پاسخ به بینندگان برنامه اینترنتی خود گفت: ‘نخست وزیر و تمام اعضای حزب قانون و عدالت چنین موضعی دارند.’

وی همچنین خبر داد که حزب حاکم، از همان ابتدای بحران پناهجویان اروپا اعتقاد داشت که این مسئله باید حل شود و خارج از اتحادیه اروپا به پناهجویان یاری رساند.

این سیاستمدار در واکنش به تظاهرات ضد دولتی مخالفان دولت که روز شنبه گذشته برگزار شد گفت: ‘سیاستمداران مخالف چند وقت پیش مدعی بودند که لهستان می تواند هر تعداد پناهجو را بپذیرد و می خواستند ما را مجبور به پذیرش مهاجران کنند.’

وی در مورد احتمال جریمه کشورهایی که به سهمیه پذیرش پناهجویان پایبند نیستند گفت: ‘چنین تصمیمی حق حاکمیت تمامی کشورهای عضو و به خصوص کشورهای ضعیف اتحادیه اروپا را پایمال می کند. با این پیشنهاد مخالفت می کنیم چرا که مسئول کشور خود بوده و خواهیم بود.’

هزاران نفر روز شنبه به سرک های ورشو آمدند تا با سیاست های دولت محافظه کار لهستان که به نظر آنان به دموکراسی و جایگاه لهستان در اتحادیه اروپا آسیب می رساند مخالفت کنند.

این تظاهرات در دوازدهمین سالگرد پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا و با شعار ‘ما در اروپا هستیم و خواهیم بود’ برگزار شد. همزمان با تظاهرات مخالفان دولت، موافقان دولت نیز سرک های ورشو آمدند تا پشتیبانی خود را از حزب قانون و عدالت نشان دهند.

Author

About Author