قومندان تولی اردوی ملی در غورماچ کشته شد

مقامات محلی فاریاب خبر داده است که قومندان تولی اردوی ملی در ولسوالی غورماچ این ولایت نیز در میان کشته های حمله تروریستی گروه طالب بر منطقه کمپ چینایی ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب گفت که در حمله شب گذشته طالبان در کمپ چینایی ها، ۴۰ تن از نیروهای اردوی ملی کشته و زخمی شده اند که در میان کشته شده ها  سید اعظم قومندان تولی اردوی ملی در ولسوالی غورماچ این ولایت نیز شامل است.

بر بنیاد گفته ای رییس شورای ولایتی فاریاب ۱۴ تن از نیروی اردوی ملی از سوی تروریستان طالب اسیر شده است.

در همین حال یک افسر گیر مانده در کمپ چینایی ها در ولسوالی غورماچ طی یک تماس تیلفوی با خبرنگار خبرگزاری خاورمیانه گفت که ارقام تلفات در این کمپ افزایش یافته است.

او همچنان اضافه کرد که در این نبرد ضمن وارد شدن تلفات سنگین به گروه تروریستی طالبان  ۱۴ تن از نیروی اردوی ملی به شمول سید اعظم قوماندان تولی و یک ضابط جان باختند، ۲۹ تن زخم برداشته ۱۷ تن اسیر شده اند، چندین سربازان دیگر در محاصره اند؛ اگر کمک نرسد، همه هلاک و بیش از ۱۵ عراده تانک با تجهیزات به دست طالبان خواهد افتاد.

این در حالی است که ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۱۴ ماه پیش به دست جنگجویان طالب سقوط کرده بود برای باز پس گیری این ولسوالی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *