قصر دارالامان پس از بازسازی تبدیل به موزیم ملی می شود

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم آغاز بکار مرحله دوم بازسازی قصرتاریخی دارالامان گفت: این قصر پس از بازسازی تبدیل به موزیم ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرحله‌ی دوم بازسازی قصر دارالامان امروز پنجشنبه (۱۸ قوس) با حضور رئیس جمهورغنی آغاز شد.

آقای غنی که در مراسم ختم مرحله اول کارپاکسازی در قصر تاریخی دارالامان حضور یافته بود، افزود: این قصر پس از بازسازی به عنوان یک بنای تاریخی، مرکزی برای پذیرایی از مهمانان عالی ربته‌ی خارجی و موزیم ملی خواهد شد.

همچنین رئیس جمهوری از تکمیل کار بخش‌ اول بازسازی این قصر دیدن کرد و گفت که کار پاکسازی آن از سوی انجنیران افغان با ۳۰ هزار دالر انجام شد، در حالی که انجنیران خارجی آن را یک میلیون دالر برآورد کرده بودند.

بازسازی قصر تاریخی دارالامان در دهم ماه جوزای سال جاری با هزینه ۱۲ میلیون دالر آغاز شده بود.

همچنین در این مراسم «سید سعادت منصور نادری» وزیر شهرسازی کشور گفت که کار بازسازی قصردارالامان طبق برنامه پیش رفته و بخش اول این قصر که شامل پاک کاری و خوازه بندی می‌شد تمام شده است.

به گفته‌ی نادری، در مرحله‌ی اول ۶۵۰ تن مواد بیکاره از داخل قصر بیرون کشیده شده است.

آقای نادری افزود که در بازسازی قصر تاریخی دارالامان صد انجنیر جوان که ۲۵ درصد آنان را زنان و سه درصدشان را معلولان تشکیل می‌دهد، مشغول‌اند.

در همین حال رئیس جمهورغنی از مقامات مسئول خواست تا اسامی آنعهد از انجنیران که در بازسازی قصردارالامان سهم گرفته و خوب درخشیده اند لیست کرده و برای تقدیر به ریاست جمهوری ارایه کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *