قاسمیار : طالبان به خواسته های ما تن خواهند داد

یوگاداس اوساکاس نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان بیان داشت است :  که رسیدن به صلح در افغانستان تا سال ۲۰۱۵ میلادی ممکن نیست. اما شورای عالی صلح افغانستان این اظهارات را رد می کند و آن را نظر شخصی آقای اوساکاس خواند.

اعضای این شورا می گویند که آنان به تحکیم صلح در کشور امیدوار اند. محمد اسماعیل قاسمیار مشاور امور بین المللی شورای عالی صلح به روز پنجشنبه در مصاحبه به رسانه ها گفت :  آنان باور دارند که مخالفان مسلح به خواسته های این شورا توجه خواهند کرد.

قاسمیار همچنین بیان داشته است که  شورای عالی صلح به تلاش های خود ادامه میدهد، ما به نظریات شخصی دوست های خود احترام می گذاریم اما باور داریم که انشاالله حقانیت این دعوت ما از جانب مخالفان مسلح کشور درک شود و امیدوار هستیم که شاهد تامین صلح عادلانه در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آژانس خبری فرانسه به نقل از نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته است که آنان وضعیت دفتر طالبان در قطر را مورد بررسی قرار می دهند، اما وی گفته است که رسیدن به صلح در افغانستان به حوصله و تلاش متداوم نیاز دارد.

اما مقام های قصر سفید گفتند که اگر تلاش های صلح در قطر به نتیجه یی نرسد آنان روی گزینه های دیگر در این مورد غور خواهند کرد. اما برخی از گروه های مخالف سیاسی حکومت بدین باور اند که درنظام فعلی ارادهء قوی جهت تحکیم صلح در کشور وجود ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *