قاتل ستایش به سزای عملش خواهد رسید

13012874_1004175893000106_977665632033088313_nمجلس شورای اسلامی ایران ضمن تاکید بر پیگیری قتل ستایش قریشی دختر خردسال افغانستانی در ولایت تهران، گفته است که قاتل به سزای عملش خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به تاریخ ۲۱ حمل سال روان، ستایش قریشی دختر ۶ ساله مهاجر افغانستان در ایران به شکل فجیعی از سوی پسر همسایه اش در قریه ورامین ولایت تهران به قتل رسید.

در همین رابطه، حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که این موضوع قاطعانه پیگیری شده و قاتل به سزای عمل خود می رسد.

وی در حاشیه نشست علنی مجلس در جمع خبرنگاران قتل ستایش را تقبیح کرده و اظهار داشت که این حادثه دل مردم ایران به خصوص ورامینی ها را به درد آورده است.

به گفته حسینی، ایران مدت ها میزبان شهروندان افغانستان بوده و همواره در طی رنج هایی که به ملت افغانستان روا داشته شده در کنار آنان بوده و آلام این ملت همچون رنج برای مردم ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لزوم برخورد قاطعانه با قاتل دختر ۶ ساله خبر داد و خاطرنشان کرد که مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و طبق قوانین با قاتل ستایش قریشی برخورد می شود.

بر اساس اظهارات منبع، برای دستگاه قضایی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانستانی وجود ندارد به همین دلیل این پرونده به صورت قاطعانه پیگیری می شود تا مسبب این قتل به سزای عمل ننگین خود برسد.

وی تاکید کرد که موضوع حق و حقوق این فرد افغان بدون تفاوت دنبال می شود.

در عین حال، وزارت امور خارجه افغانستان نیز از پیگیری جدی قتل ستایش قریشی خبر داده است.

گفتنی است که قاتل ستایش توسط پولیس ایران دستگیر شده و پرونده قضایی این حادثه در مراجع ذیصلاح در حال رسیدگی است.

Author

About Author