قاتلین مهسا به ۳۰ سال حبس محکوم شدند

دادگاه ابتدایی و علنی قتل و اختطاف «مهسا» بعد از شنیدن صحبت های طرفین و وکلای آنها، هریک از عاملان این رویداد را به ۳۰ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادگاه ابتدایی و علنی قضیه «مهسا»، دختر شش ساله، امروز (۵جوزا) در کابل برگزار شد.

هیئت قضایی دادگاه ابتدایی پس از شنیدن صورت دعوای دادستان پرونده و دفاعیه وکیل مدافع؛ «سجادآقا و روح ‌الله» دو متهم این پرونده را از ابتدای روزهای نظارت‌ شان به۳۰ سال زندان محکوم کرد.

این هئیت قضایی تصریح کرد که این حکم نهایی نبوده و طرفین می توانند نسبت به آن استیناف طلب شوند و در عین حال دادخواهی «حق العبدی» برای خانواده مهسا باقی می ماند.

هرچند که پدر و مادر مهسا و شهروندان کشور خواستار اعدام عاملین قتل این دختر شش ساله شده بودند؛ اما هیئت قضایی گفت که این افراد سن ۱۸ سالگی را تکمیل نکرده ‌اند و به همین دلیل به اعدام محکوم نشده‌ اند.

در تاریخ ۱۹ حوت سال گذشته، مهسای شش ساله از مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل اختطاف شده و بعد از آنکه خواست اختطافچیان مبنی بر دریافت ۳۰۰هزار دالر جواب مثبت دریافت نکرد، این کودک به قتل رسید.

عاملان اختطاف به تاریخ ۲۴ حوت از سوی پولیس بازداشت شده و در برابر رسانه ها به جرمشان اعتراف کردند که این رویداد با واکنش جدی شهروندان در صفحات اجتماعی روبرو شد و مردم خواهان اشد مجازات برای عاملان قضیه شدند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *