فیصله نهایی کمیسیون برق ترکمنستان در اختیار رئیس جمهور

کمیسیون بررسی پروژه انتقال برق ۵۰۰میگاوات ترکمنستان به افغانستان، فیصله نهایی خود را بعد از هشت روز در اختیار رئیس جمهور قرار داد.

سید محمد حسن شریفی بلخابی، نماینده مردم ولایت سرپل و عضو این کمیسیون به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این فیصله بعدازظهر امروز (۴جوزا) به رئیس جمهور تقدیم شده است.

وی در حالی که در مورد تعیین مسیر انتقال این پروژه از دادن معلومات خودداری کرد؛ اظهار داشت که در این فیصله نظر تمام اعضا گرفته شده است.

در عین حال، عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد کشور نیز در صفحه فیس بوکش نگاشته است که کمیسیون بررسی انتقال برق ۵۰۰ میگاوات کار خود را به پایان رسانید و فیصله خویش را به رهبری کشور ارائه می دارد.

13214839_1182441741821744_184473972_o

به گفته وی، فیصله کمیسیون توسط رهبری کشور اعلام خواهد شد و توافق جمعی اعضای کمیسیون نیز در فیصله گرفته شده است.

با این حال، سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی رئیس جمهور در نشست خبری امروز اظهار داشت که این طرح در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته است.

وی گفت که رئیس جمهور بررسی ها در مورد این طرح را آغاز کرده و یافته های آن به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد.

اعضای جنبش روشنایی نیز اظهار نظر در این رابطه را پیش از وقت دانسته و گفته اند که بعد از مشخص شدن تصمیم حکومت، در مورد آن اظهار نظر خواهند کرد.

این در حالی است که مسیر انتقال برق ۵۰۰میگاوات ترکمنستان به افغانستان در روزها و ماه های اخیر به چالش عمده اجتماعی تبدیل شده و شهر کابل نیز به تاریخ ۲۷ ثور شاهد اعتراضات مسالمت آمیز و میلیونی پایتخت نشینان در رابطه به تغییر مسیر این برق از بامیان به سالنگ بود.

Author

About Author