فیس بوک باز هم در اروپا با مشکل مواجه شد

_84561384_tv025608637فیس بوک باز هم در اروپا با مشکل تازه ای مواجه شده است. این بار دادگاهی در آلمان اعلام کرده که ابزار دوستیابی یا friend finder سایت یاد شده غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تک اسپات، استدلال این دادگاه که به تایید دادستانی آلمان هم رسیده این است که استفاده از ابزار تبلیغاتی یاد شده موجب ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران می شود.

شکایت از friend finder فیس بوک اولین بار در سال ۲۰۱۰ از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان آلمان تقدیم دادگاه شد. Friend finder فیس بوک از کاربران برای دسترسی به آدرس های ایمیل آنها اجازه می خواهد و در صورت موافقت کاربر برای تمامی افراد موجود در فهرست ایمیل کاربر که عضو فیس بوک نیستند درخواست دوستی می فرستد.

مقامات قضایی آلمان استفاده از این شیوه بازاریابی را نامناسب دانسته اند و حکم دو دادگاه قبلی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ را در این زمینه تایید کرده اند.

این دادگاه ها اعلام کرده بودند که اقدامات فیس بوک برای بازاریابی به معنای نقض قوانین آلمان در زمینه حفاظت از داده های کاربران بوده و یک اقدام تجاری غیررقابتی تلقی می شود. فیس بوک همچنین به علت عدم اطلاع رسانی مناسب به اعضای خود در مورد نحوه استفاده از فهرست های تماس انها مجرم تشخیص داده شده است.

فیس بوک در واکنش به این حکم اعلام کرده در حال بررسی مساله است و به زودی در این زمینه واکنش نشان خواهد داد.

Author

About Author