فهرست ۱۵ نفری حزب اسلامی شامل جرگه شده است

 آماده گی‌ها برای احتمال حضور نماینده گان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و شورای ملی در جرگه گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان کمیسیون برگزاری لویه جرگه‌ مشورتی اعلام کرده اند که برای نماینده گان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و اعضای شورای ملی، کارت اشتراک در این جرگه و نیز مکان برای بود باش آنان آماده شده است.

عبدالخالق پشه‌یی، عضو و سخنگوی کمیسیون برگزاری لوی جرگه‌ مشورتی گفته است که فهرست پانزده نفری حزب اسلامی گلبدین حکمتیار شامل جرگه شده است.

آقای پشه‌یی ابراز امیدواری کرده است که تمام نماینده گان حزب اسلامی در روز تعیین شده، در محل برگزاری لوی جرگه‌ حاضر شوند.

نزدیک به سه هزار تن از سراسر افغانستان دعوت شده تا در مورد امضای موافقت نامه‌ء امنیتی و چگونگی حضور نیروهای امریکایی در افغانستان به رئیس جمهور کرزی مشوره دهند.

پیش از این نماینده گان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در کابل، برگزاری این جرگه را برابر با معاهدهء گندمک دانسته و گفته بودند که در آن اشتراک نمی کنند.

در حالی که شورای ملی برگزاری این جرگه را مغایر قانون اساسی دانسته بود، اما اکنون کمیسیون برگزاری لوی جرگهء‌ مشورتی از فرستادن دعوت نامه برای تمامی اعضای شورای ملی خبر می دهد.

عبدالخالق پشه‌یی، ابراز امیدواری کرده است که تمام اعضای شورای ملی کشور در این جرگه اشتراک کنند، به گفته‌ء او، نماینده گان مردم در شورای ملی به صورت بهتر منافع ملی کشور را درک می کنند و در صورتی که در این جرگه اشتراک کنند، به نفع مردم خواهد بود.

گفته می شود که  تا اکنون پنجصد تن به محل برگزاری این جرگه آمده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *