فهرست نمایندگان اشتراک کننده در لوی جرگه تکمیل شد

مسئولان برگزاری لویه جرگهء مشورتی اعلام کرده اند که فهرست نماینده گان بیست و پنج ولایت که در این لویه جرگه اشتراک می کنند، تکمیل شده است.

عبدالخالق حسینی”، سخنگوی این جرگه گفته است که از هر واحد اداری ولایت، یک نماینده به این جرگه دعوت شده اند و شمار مجموعی اشتراک کننده گان آن، به دو هزار و پنجصد نفر می رسد، وی گفته است که این جرگه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

قرار است در این جرگه در مورد توافق نامه‌ء امنیتی “کابل– واشنگتن” که ادامه‌ء کمک های نظامی آن کشور به نیروهای امنیتی افغانستان و چگونگی حضور نظامیان “امریکا” پس از سال ۲۰۱۴ میلادی به آن بستگی دارد بحث شود.

برخی از مخالفان سیاسی حکومت و شماری از اعضای مجلس نماینده گان، پیش از این برگزاری لویه جرگه‌ء مشورتی را در موجودیت شورای ملی، غیر قانونی دانسته اند.

آقای حسینی گفته است که در این جرگه، پنجاه کمیته‌ء کاری در نظر گرفته شده است که هر کمیته‌ء آن پنجاه عضو مشمول رئیس و معاونان آن خواهد داشت، به گفته‌ء او، آنان دو روز نخست در مورد امضای موافقتنامه رایزنی کرده و دو روز دیگر به ارائه پیشنهادات خود میپردازند.

پیش از این گفته شده بود که لویه جرگه‌ء مشورتی، برای هفت روز ادامه خواهد یافت، موضوعی که نگرانی های برخی ها را به همراه داشت، اما اکنون مسئولان این جرگه زمان برگزاری آن را چهار روز، اعلام کردند.

نگرانی هایی هم وجود داشت که ممکن است در جرگه‌ء مشورتی در باره‌ء موضوعاتی جدا از موافقتنامه‌ء امنیتی کابل – واشنگتن نیز بحث های صورت بگیرد.

مسئولان برگزاری جرگه اعلام کرده اند که تنها موضوع مورد بحث در جرگهء مشورتی، “موافقتنامه‌ی امنیتی افغانستان و امریکا” است.

گفته می شود، تا اکنون پنجاه در صد از کار برگزاری لویه جرگه‌ء مشورتی تکمیل شده و قرار است که تا پایان روز کاری قسمت دیگری از آماده گی نیز صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *