فهرست جنایات آل سعود اعلام شد

سازمان عفو بین الملل پس از آنکه عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی در کانون توجه همگان قرار گرفت، طی گزارشی به ارائه مواردی از جنایات آل سعود در حق شهروندان عربستان، پرداخت.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، سازمان عفو بین الملل در این گزارش ابتدا گفته های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را آورده است که گفته قتل جمال خاشقچی داخل کنسولگری عربستان در استانبول یک جنایت وحشیانه بوده و روی برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که قتل خاشقچی تنها گوشه ای از جنایات پنهان سعودی است و اینکه سران مستبد این کشور در جنایت بزرگتر چون جنگ در یمن، کشته و زخمی کردن هزاران تن از شهرواندان یمنی و بار آوردن خسارات مالی در این کشور دست دارند.

در ادامه این گزارش به سرکوب فعالان مدنی، سیاسی، روزنامه نگاران و دانشگاهیان در زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان اشاره شده است.

بازداشت مدافعان حقوق زن، مجازات سخت و غیر انسانی، شکنجه در هنگام دستگیری، اجرای حکم اعدام، تبعیض حاکم علیه زنان، تبعیض دینی، پنهان کاری سعودی ها و قتل جمال خاشقچی از موارد برجسته گزارش تازه سازمان عفو بین الملل از سوی آل سعود است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *