فهرست ابتدائی نامزدان سه شنبه اعلام می شود !

براساس جدول زمانی که کمیسیون برگزرای انتخابات ارائه داده بود باید دیروز فهرست ابتدایی از نامزدان اعلان می گردید اما گزارشها نشان می دهد که اعلان نتایج تا دو روز دیگر به تاخیر افتاده است .

به گزارش خبر گزاری خاور میانه نورمحمدنور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به رسانه گفته است که پاسخ دیر هنگام وزارت خارجه به نامه این کمیسیون در مورد نامزدان دو تابعیته و نیاز به بررسی بیشتر روی مدارک نامزدان، باعث این تاخیر شده است.

آقای نور گفت که کمیسیون مستقل انتخابات از وزارت خارجه خواسته بود تا اسناد ۲۶ نامزد ریاست جمهوری و ۵۲ معاون آنها را بررسی کند و تنها در مورد افغان بودن آنان به کمیسیون اطمینان دهند.

او گفت که وزارت خارجه افغانستان ناوقت شام دیروز به نامه این کمیسیون پاسخ داده است . سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که قرار است این کمیسیون پس از مطالعه پاسخ وزارت خارجه و بررسی های بیشتر روی مدارک نامزدان، فهرست ابتدایی نامزدان را روز سه شنبه هفته جاری اعلام کند. براساس قانون اساسی کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و معاونان باید تنها شهروند افغانستان باشد.

روند ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال ۱۳۹۳ به مدت بیست روز از تاریخ ۲۵ سنبله آغاز و ۱۴ میزان سال جاری به پایان رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *