فقر در جهان دامن ۲ میلیارد تن را گرفته است

گزارش ها میرسانند که کمک های بشردوتانه امسال نشان میدهد در حدود ۲ میلیارد تن در سراسر دنیا با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتایج یک گزارش تازه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده موسوم به “کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸” نشان داده است که در تمام دنیا بیش از ۲ میلیارد تن در فقر زندگی میکنند.

گفته میشود از میان این رقم ۷۵۳ میلیون تن آنان با فقر مطلق مواجه هستند و فقط برای زنده ماندن تلاش میکنند.

در این گزارش با اشاره به وضعیت بد انسانی در یمن گفته شده است که بیش از ۲۰.۷ میلیون تن این کشور به کمک های انسانی نیاز دارند  این رقم در سوریه به ۱۳.۷ میلیون تن میرسد و در درجه سوم کشورهای فقیر دنیا قرار گرفته است.

در همین حال کشور های اتیوپی، عراق، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی، افغانستان، سومالی، کنیا، هائیتی، مالاوی، کلمبیا، سودان، چاد، زیمبابوه، مالی، اوکراین، کامرون، لبنان، پاکستان، بروندی، اردن، جمهوری آفریقای مرکزی، اوگاندا، نیجر، فلسطین، موزامبیک، ماداگاسکار، لیبی، آنگولا، بنگلادش، سریلانکا، نپال و میانمار نیز شامل فهرست کشورهای فقیر دنیا است.

با این وجود کشور های اتیوپی، نیجر، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی و سودان کشورهایی هستند با سه نوع چالش دست پنجه نرم میکنند که شامل بحران یعنی جنگ، درگیری و فجایع طبیعی و بی خانمان شدند میشود.

گفته میشود که بیش از ۶۰ درصد کمک های بشر دوستانه در سال ۲۰۱۸ به ۱۰ کشور فقیر دنیا فرستاد شد که ۱۴ درصد از این کمک ها به سوریه و ۸ درصد به یمن  واگذار شده است.

این درحالی است که ترکیه ویونان هم به دلیل سرازیر شدن سیل از پناهجویان به این کشور در رده کشور های دریافت کننده کمک های بشر دوستانه قرار گرفت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *