فعالیت های صلیب سرخ جهانی به حالت تعلیق درآمد

icrc_custom-70ae2bad654d35b3a9c90215da31af59666372b3-s900-c85سازمان صلیب سرخ جهانی به دلیل ربوده شدن پنج تن از کارمندانش در ولایت غزنی، فعالیت های خود در افغانستان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری خاومیانه، ۵تن از کارمندان سازمان صلیب سرخ جهانی، روز سه شنبه گذشته از سوی افراد مسلح ناشناس در ولایت غزنی ربوده شده بودند.

هرچند این کارمندان بعد از پادرمیانی بزرگان و متنفذین قومی از چنگ آدم ربایان رها شدند؛ اما واکنش سازمان صلیب سرخ جهانی را به دنبال داشت.

مقام ها در این سازمان به تازه گی اعلام کرده اند که به دلیل افزایش شمار تلفات غیرنظامیان و شرایط سخت زنده گی آنها، کمک های بشردوستانه در افغانستان مشکل شده است.

ولایت غزنی پیش از این نیز شاهد آدم ربایی های متعدد بوده است و حدود دو ماه قبل پس از کشته شدن ۷ تن از ربوده شدگان مردم غزنی، پیکر کشته شدگان به کابل انتقال یافت و تظاهرات تاریخی ده ها هزار نفری در یک و نیم دهه گذشته در پایتخت رقم خورد.

افغانستان در ماه های گذشته شاهد دست کم بیش از ۱۰۰ مورد گروگانگیری بوده است که این امر تنها در ولایت های جنوبی نه و در ولایت های شمالی کشور نیز رخداده است.

Author

About Author