فعالیت دانشگاه امریکایی افغانستان متوقف شد

بعد از حمله تهاجمی افراد مسلح بالای دانشگاه امریکایی افغانستان و کشته و زخمی شدن شماری از دانشجویان و استادان، این دانشگاه فعالیت خود را برای مدتی متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه نشر شده امروز (۴سنبله) دانشگاه امریکایی افغانستان آمده است که این تصمیم به دلیل عدم تامین امنیت دانشجویان، استادان و کارمندان آن اتخاذ شده است.

اعلامیه زمان فعالیت دوباره دانشگاه را مشخص نکرده و گفته است که این اقدام تا اطلاع بعدی روی دست گرفته شده است.

چندی پیش نیز به دلیل اختطاف دو تن از استادان خارجی دانشگاه امریکایی افغانستان، فعالیت های این نهاد برای یک روز متوقف شده بود.

این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی نیز حمله شب گذشته مهاجمین بر دانشگاه امریکایی افغانستان را محکوم کرده اند.

14141599_1060217797387795_5882443245338276320_n

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور ضمن دیدار با زخمی های رویداد شب گذشته، حمله بر نهادهای عملی و آکادمیک را به شدت نکوهش کرده است.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است که حمله بر نهادهای علمی، اماکن غیرنظامی و مکاتب نشان از ضعف دشمنان دارد.

در عین حال، ریاست اجرائیه نیز با نشر خبرنامه ای به نقل از داکتر عبدالله عبدالله آورده است که :« حمله بالای نهادهای علمی و دانشگاهی ماهیت جاهلانه، علم ‌ستیز و انسان دشمن طالبان مسلح را به نمایش گذاشت. حکومت و مردم افغانستان با سعی و تلاش فراوان و به همکاری دوستان بین‌ المللی مکتب، مدرسه، دانشگاه و نهاد علمی‌ می ‌سازند، ولی طالبان و تروریست‌ ها برای نشر و پخش تاریکی و افکار ضدانسانی و اسلامی خود دست به تخریب مساجد، مکاتب و نهادهای علمی و دانشگاهی می‌ زنند.»

به نقل از خبرنامه، طالبان و تروریست‌ ها و باداران ددمنش آنان باید بدانند که ملت و مردم ما به رغم شرارت، حملات انتحاری و مکتب‌ سوزی‌ های آنان، به کسب علم دانش و مبارزه با جهالت و افراط‌ گرایی ادامه می‌ دهند.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز این حمله را به شدت نکوهش کرده است.

این در حالی است که شریف فایض، رئیس دانشگاه امریکایی افغانستان به خبرنگاران گفته است که فعالیت آنها در افغانستان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که در حمله گروهی افراد مسلح بر دانشگاه امریکایی افغانستان در حوزه ششم شهر کابل، ۱۳ کشته به شمول دانشجویان و نیروهای امنیتی و ۴۴ زخمی به جا گذاشت.

Author

About Author