فعالیت استخبارتی ریاست عمومی امنیت ملی در یکماه گذشته

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز چهارشنبه (۱ اسد) از فعالیت های استخباراتی و دستآوردهای این نهاد طی یک ماه گذشته به رسانه ها معلومات ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نهاد امنیتی کشور اعلام کرد که گروه های تروریستی طالبان، شبکه حقانی، گروه جندالله و حلقات تروریستی آنطرف خط دیورند در نقاب اسلام و شریعت چهره های منفور بیگانه پرست شانرا پوشانیده و همواره در تلاش اند تا با سازماندهی فعالیت های انفجاری، انتحاری، تروریستی و بمب گذاری فضای وحشت و دهشت را میان مردم ما ایجاد نمایند.

به گفته مقام های ریاست امنیت ملی، دشمنان سوگند خورده مردم افغانستان در ماه مبارک رمضان آرام ننشسته و به دستور باداران شان مردم مظلوم و بیگناه ما را بخاک و خون بکشانند، اما دها تن از افراد انتحاری، بمب گذار، تروریست و آدم ربا شناسایی و دستگیر شده اند.

همچنین چندین عراده موتر و موترسایکل بمب گذاری شده، سلاح، مهمات، مواد انفجاریه، جلیقه های انتحاری، بمب های ضد وسایط و پرسونل، مین های خودساخت بشکه ئی را از ولایات مختلف کشور کشف و از حملات متعدد تروریستی و خونین جلوگیری نموده اند.

در جریان ماه سرطان «۳۱۶» تن اتباع افغانستان و «۸» تن اتباع  خارجی مشکوک به اتهام حملات انتحاری، انفجاری، حملات مسلحانه، بمب گذاری کنار جاده، نصب مین های چسپکی، حریق وسایط، تهدید مردم، پرتاب راکت، پخش شبنامه، سرقت های مسلحانه، رهزنی، آدم ربایی و رشوه ستانی دستگیر شده اند.

همچنانان در جریان ماه گذشته از ۲۵ حمله انتحاری در مرکز و ولایات کشو جلوگیری شده است و عاملان آن دستگیر شده چنانچه سه تروریست انتحاری ملبس با جلیقه های انتحاری از شهر کابل بازداشت شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *