فشارهای امریکا بر افغانستان بیشتر می شود

بعد از سفر بی نتیجه وزیر خارجه امریکا به کابل، فشارهای واشنگتن بر افغانستان بیشتر شده و ابعاد گسترده آن در حال رونمایی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مایک پمپئو در اوایل ماه حوت سال گذشته برای حل اختلافات انتخاباتی بین محمد اشرف غنی و دکتور عبدالله به کابل سفر کرده بود.

اما اعلام شد که این سفر بی نتیجه بوده و وزیر خارجه امریکا از عدم توافق طرف های انتخاباتی ابراز ناامیدی کرده و واشنگتن در حدود یک میلیارد از کمک هایش به افغانستان را قطع کرده است.

بیشتر بخوانید …

در عین حال، آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی به صراحت اعلام کرده بود که عدم توافق سیاسی از سوی طرف های انتخاباتی و تشکیل نشدن دولت همه شمول باعث کاهش کمک های کشورهای حامی افغانستان می شود.

حالا نیز شبکه‌ خبری «ان ‌بی ‌سی» امریکا، به نقل از دو مقام بلند‌پایه و یک دیپلومات خارجی، جزئیات سفر اخیر مایک پمپئو به کابل را فاش کرده است.

در گزارش این شبکه آمده است که پمپئو در این سفر، حامل پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بوده و آن را در یک نشست فشرده با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در میان گذاشته است.

وزیر خارجه امریکا از طرف های انتخاباتی خواسته بود که اختلاف ‌ها را کنار گذاشته و با طالبان به توافق برسند.

بر اساس این گزارش، پمپئو به غنی و عبدالله هشدار داده است که اگر با طالبان به توافق نرسند، امریکا تمامی سربازانش را از افغانستان خارج می ‌کند.

بیشتر بخوانید …

تا حال ارگ و قصر سپیدار در این رابطه اظهار نظر نکرده است و در عین حال، تماس ها و مذاکرات برای رهایی زندانیان طالبان از زندان های حکومت بی نتیجه بوده است.

از سوی دیگر، تلاش رهبران سیاسی برای حل مشکلات موجود بیشتر از گذشته شده است و در آخرین مورد، ارگ تقرری های حکومت را متوقف کرد و قصر سپیدار مهلت اعلام شده را تمدید کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *